Brandon Hackett (Markovics Botond) volt a Ködlámpa Irodalmi kávéház vendége a Pipa utcai Habár (volt Tandem) kávézóban. A szerző harmadik vendégként lépett az irodalomkedvelők elé, az első alkalommal S. Sárdi Margit és Németh Attila, illetve múlt héten Nemere István beszélt a science-fictionhöz kötődéséről és munkásságáról. A „Tovább”-ra kattintva beszámolónkat olvashatjátok, és megnézhetitek képgalériánkat. Markovics Botond elmondta, hogy érdeklődése először a képregények felé vonzotta, s nem csak olvasta, de rajzolta is őket még a kilencvenes években. A képregényeket aztán felváltotta az irodalom szeretete, és – mint ahogy régebben lenni szokott – egy füzetbe, kézírással írva születtek meg első írásai. Azután 1997-ben megvette első számítógépét, és amint túljutott a játékszenvedélyen, dolgozni kezdett. Már akkor mert nagyot álmodni: egy 12 részes sorozatba vágott bele. Első regényével a Moebius kiadót és Németh Attilát kereste meg, akitől hasznos tanácsokat kapott, a regény azonban kiadatlan maradt. A következő regénynél viszont rámosolygott a szerencse: az Alexandra rábólintott a kiadásra. Hogy az Alexandrás kiadás elmaradt, az több mindennek volt köszönhető, de leginkább annak, hogy a műre hosszú hónapok után sem jött meg a szerződés. Botond egyre gyakrabban telefonált a szerkesztőségre, míg végül a titkárnő a szerződés postázása helyett a főnöke nevében eltanácsolta a fiatal szerzőt, mondván, túl türelmetlen. Ezután jött a Cherubion…
Find more photos like this on SFport.net
A ködlámpás beszélgetésből sok minden más is kiderült. Többek között, hogy a szerző valószínűleg nem fejezi már be a Cherubionnál elkezdett sorozatait, életének és munkásságának azt a szakaszát jóidőre lezárta – emellett erős kritikával tekint első regényeire. Most a komolyabb science-fiction témák felé fordult, és ezt a vonalat szeretné követni. Ahogy mondta: ” A tizenévesen kitalált sztorikat megírtam huszonévesen. Harminc évesen viszont más kezdett érdekelni.” A Ködlámpa Irodalmi kávéház következő vendége november 2-án 19 órától László Zoltán lesz.]]>