ezen az oldalon, bár előfizetés nélkül csak korlátozott módon (nincs szabad átjárás a csatornák között). Alább olvasható a menetrend a kaliforniai idő szerint.

Nyitó ceremónia, fő színpad

19:00 A szerver túl elfoglalt… hát ez jól kezdődik.

19:30 A szerver még mindig elfoglalt.

19:45 A szerver már nem elfoglalt, de még vannak gondok a folyamatos lejátszással. Most éppen a két figura beszélget arról, milyen lesz az idei Blizzcon, főleg a tournament, ahol nemzetközi csapatok mérik össze majd a tudásukat a játékokban.

20:00 Gary Platner (WoW lead environment artist) kezdte a blizzcont

20:05 Megjött Mike Morhaime, a Blizzard elnöke, többek között elmondta, hogy a Starcraft 2 custom game rendszerén keresztül nemsokára ingyenes játékok is lesznek.

20:15 Most némi dumcsi után összefoglaló videó indult a tavalyi Blizzconról. A hangsúlyt a szebbnél szebb jelmezesek hölgyikék kapták. Meg némi Starcraft 2, amit ugye akkor mutattak be. És persze az akkori látogatókat is kérdőre vonták, akik rendre elmondták, milyen csodás, hogy ott lehetnek.

20:25 Megjött Chris Metzen (helyettes elnöke a kreatív csapatnak), aki beharangozta a con fő címeit, vagyis a Diablot, a Warcraftot és a Starcraftot, majd beszélt a rajongókról egy kis „a geek az…” játékkal, melynek folyamán képeket mutatott filmekből, játékokból, sorozatokból, rajzfilmekből.

20:41 Egy elég látványos videót játszottak le a Diablo III-ból, méghozzá a démonvadász kasztból (ez lesz az ötödik kaszt a játékban). Ebben egy pirosszemű csajszi rendre kinyírt pár tucat rútpofa szörnyikét, és megmentette egy elesett csajszi életét. A kezdő képsorokat aztán felváltották az ingame videók, mely így első látásra nem sokban fognak különbözni a Diablo I-II-től.

20:46 újabb videó a Diablo III-ból, ezúttal teljesen ingame, méghozzá az arénaharcokból (Arena PVP), alias multiplayer.

20:48 no még egy videó, ezúttal a World of Warcraft: Cataklysm-ból. A mozifilm trailereként is vígan helytálló videót a színpad fényeffektjei kísérték. Eddig ez volt a legjobb videó, sárkányokkal, cunamikkal, tűzhányókkal.

20:52 Véget ért a nyitóceremónia.

21:00-kor elkezdődött a fejlesztők színpadán a Star Craft 2 cinematic  panel, melyen azt ecsetelik, hogyan készültek a Starcraft 2 átvezető videói. Metzen pedig még elmondta egy interjúban, hogy a WoW: Cataklysm már december 7-e éjféltől megvásárolható lesz, legalábbis digitális formában. Közben a főszínpadon is elindult a Diablo III gameplay panel, és most ezt fogjuk nyomon követni.

Diablo III gameplay panel, fő színpad

21:10 Jay Wilson (játék rendező) és a játék vezető fejlesztői elkezdték a panelt, külön kiemelve az új kasztot, a démonvadászt.

21:30 Na jó, tévedtem, nem hangsúlyozzák, az egész panel a démon vadász karakterre lett kihegyezve. Eddig azt ecsetelték, mennyire cool karakter ez (és szexi, ezt nagyon, nagyon kihangsúlyozták), hogy sötét és rejtélyes, ugyanakkor emberi is. Remek mozgásanimációkat készítettek hozzá, és igencsak fel lesz páncélozva és fegyverezve. A fegyverei leginkább különböző nyílpuskák.

21:35 A démon vadászok képességei úgy tűnik a távolságra lettek kihegyezve. Képes tűzgömböket lőni, nagy távokat afféle teleportálással (bár inkább hipersebességnek tűnik) áthidalni. Aztán lesz egy ilyen csapdaszerű árnyéktámadás, melynek keretében a padlón egy fekete lyuk jelenik meg és elnyeli az arra tévedőket. A gránáthoz nem kell különösebb komment. És lesz egy multilövés képesség is, ami szintén nem kíván különösebb magyarázatot, egyszerre több ellenfél is kinyírható vele.

21:43 Kiderült, hogy mindegyik már ismert kaszt (barbár, varázsló, boszorkány-doktor, szerzetes) is kap egy-egy új képességet.

21:48 a kasztok jellemzőinek ecsetelése közben egy szivárvány húzott át a tök fekete kivetítővásznon, kisebb zavart keltve. Amúgy a kasztok jellemzői eléggé eltérővé teszi majd a karaktereket, például a strong barbarian és a berserker barbarian küzdőstílusa teljesen más.

21:55 Lesznek talizmánok, amik nagy segítséget nyújtanak majd a játék folyamán.

21:56 Rúnák is lesznek. Ezek segítségével akár egy komplett szörny hadsereget is jobblétre szenderíthetünk a videó tanulsága szerint.

21:57 A skillek kombinációs lehetőségének száma: 96 886 969 344. Mit ne mondjak, lesz mit kombinálni.

22:05 Kifutottak az időből, így az Arena PVP-re nem igazán maradt már idejük. Megpróbálták rövidre fogni, szóval ugyanannyit beszéltek, mint eddig 🙂 Lényegében hentelhetjük majd egymást, mint az őrültek. A csapatokra fókuszálnak, megépíthetjük a tökéletes PVP karaktert, és természetesen itt is lesz lehetőségünk fejleszteni. És lesznek kombók is, így lehetséges lesz majd az, hogy odateleportálunk az ellen orra elé, megfagyasszuk, majd szépen kinyitunk alatta egy fekete lyukat, ezzel végérvényesen meggyőzve arról, hogy hagyjon minket békén.

És ezzel zárult a panel.

22:17 Most szünet van, de nagyban mennek a World of Warcraft és Warcraft versenyek. A Warcraftnál a két hölgy kommentátor beleéli magát a közvetítésbe, mint Palik Laci a Forma 1-be 😀

World of Warcraft: Dungeons & Raids panel, fő színpada/Starcraft II Secrets of the Masters fejlesztők színpada

22:34 Elkezdődött a WoW első panelje, ezzel párhuzamosan megy a fejlesztők színpadán a Starcraft II Secrets of the Masters panelje, melyen főleg a Battlenettel kapcsolatban osztanak meg belső infókat.

22:50 Hát, ezen eddig nem sok érdekes történt, főleg különböző mapeket mutogatnak és azokról beszélnek. A másikon pedig nagyon gyorsan és lelkesen beszélnek a Battlenetben lévő lehetőségekről, a rangokról, a ligákról.

22:57 A Warcraft és WoW tournamenteken viszont nagyon lelkesen nyúzzák egymást. Az előbbin egy ork nagy hévvel üldözőbe vett egy lószerű valamit (Warcraft rajongók biztos tudják, mi lehetett az), majd összegyűltek a szomszédok egy barátságos tömegmészárlásra. A WoW-ban meg éppen zászlókkal rohangásznak a népek.

23:03 A Starcraft 2 panelen most éppen azt ecsetelik, milyen nagyszerű, remek, szuper, fenomenális munkát végzett a fejlesztők nagyszerű, remek, szuper, fenomenális csapata 🙂 Illetve, hogy a csapat egyik tagja mekkora nagy játékos, simán leverte a vezető fejlesztőt és az egyik társát. Illetve tanácsokat adnak a multi játékosoknak, ami főleg abban merül ki, hogy használjuk a közösségi oldalt.

23:09 A WoW panelen éppen Firelands portyájának térképéről beszélnek. Néhány koncepciós rajzot is megmutattak, melyek közül az egyik úgy fest, mint az a torony a Gyűrűk Urában, amint Szauron Szeme trónolt.

23:10 Jó tanács a Starcraft 2 játékosoknak: egy sorfalnyi tengerészgyalogos sortűzzel megállíthatja a protos papok rohamát, ám ha egy kupacban vannak, és a zergek körbe állják őket, akkor nagy lesz a veszteség és nem a zergek oldalán.

23:25 Kérdez felelek megy a WoW fejlesztők és a nézők között. A Starcraft 2 színpadán pedig videókkal egybekötött tippeket mutatnak be az érdeklődőknek. Ilyen például, hogy a repülő egységekkel könnyen elbánnak pl. az emberek tengerészgyalogosai, de mivel a repülők lőtávolsága nagyobb, így ha távol tartjuk őket, biztonságosan végezhetnek a gyalogsággal.

22:30 Ezzel véget ért mindkét panel, most újabb fél órás szünet következik.

Starcraft 2: Costum Maps and Editor, fő színpad/WoW: Quests and Lore, fejlesztők színpada

00:00 Elkezdődött az újabb két panel, ezúttal is a Starcraft 2-vel és a WoW-val a reflektorfényben. Mivel mindkettő érdekesnek ígérkezik, ezúttal is ide-oda ugrálok majd, mint Yoda a Sith nagyurak előtt, igyekezvén elcsípni minden érdekeset.

00:06 Miközben a közönség megizzasztja Valnoth-ot és Metzent, addig a Starcraft 2 paneljén arról beszélnek, hogy egy pálya elkészítésének négy legfontosabb pontja a játék típusa, a szórakozási faktor, hogy mennyire könnyű megtanulni és a visszajelzések.

00:10 „Az emberek szeretnek zombikat gyilkolni”, ezért kellettek a Starcraft 2-be is zombiszerű lények, legalábbis Richard Khoo szerint, akit szidnunk kell, ha egy küldetést a nehézsége miatt nem tudunk befejezni, mert ő felelt a nehézségi szint belövéséért.

00:15 A WoW-ban Kil’jaedennek immár személyes oka van arra, hogy elpusztítsa Azerothot.

00:19 Feltettek egy fogós ravasz kérdést Garrosh-ról, úgyhogy most Valnoth és Metzen csúnyán néz 🙂

24:23 Csak megszületett a válasz Garrosh-sal kapcsolatban. Vagyis a közte és Thrall között történt helycserebere egy még le nem zárt történetszál része.

00:28 Justin Kalinchuch a Starcraft 2 pályaszerkesztő programjáról kezdett el beszélni.

00:33 Videón mutatták be, hogyan lehet hőseinket színvonalas mészárosokká tenni. Azaz képességeink effektjét kiszínezhetjük, de akár új, halálos képességeket is kitalálhatunk. Ennek demonstrálására egy rovarszerű akármi kiszellentett egy zöld forgószelet, mely felszívott féltucat bárányt.

00:37 Egy újabb videón az elkészített színes képességek segítségével néhány protos berendezett egy frankó zerg tömegsírt, majd a képességek segítségével kiírásra került a GG felirat.

00:40 A Deathwing sárkány nem fog sűrűn megjelenni az új WoW kiegészítésben, mivel túlságosan erős lény. Ha megjelenne, félő, hogy mindenkit jóvátehetetlenül megölne.

00:50 Közben a Starcraft 2 panelnél is elkezdődött a kérdez-felelek. Egy kérdés arra irányult, hogy hány prémium kampány lesz majd a jövőben, de erről egyelőre nem nyilatkozhattak.

Ezzel véget ért a Starcraft 2: Costum Maps and Editor panel.

00:53 Ner’zhul történetét lezártnak tekintik.

00:59 Nemrég volt egy pár  napos megbeszélés Sam Raimi rendezővel a WoW filmről. Metzen szerint a tervek remekek, de egyelőre még semmi érdekeset nem tud megosztani.

Ezzel véget ért a WoW: Quests and Lore panel is. Újabb fél órás szünet következik.

01:18 A versenyeken a csapatok továbbra is buzgón mészárolják egymást. Ha összeadnánk az elmúlt órákban meghalt humánokat, protosokat és zergeket, kétszer benépesíthetnénk a Földet, legalábbis sírkövekkel. Sajnos a két lelkes kommentátor-leányzót leváltották két fickóra, de legalább ők is úgy beleélik magukat, mintha a harctéren lennének.

World of Warcraft: Live Raid, fő színpad/Starcraft 2 Story Q&A, fejlesztők színpada

01:37 Újabb két érdekesnek ígérkező panel indul. Ezek lesznek egyben az utolsó játékokkal foglalkozó előadások a mai napon, mármint kaliforniai időszámítás szerint. 🙂

01:40 A Starcraft 2-ben a Sötét Templomosok, bár más pengét használnak, mint társaik, ugyanabból az energiából manifesztálják.

01:45 A meglepetések miatt egyelőre nem szeretnének időrendet felállítani.

01:46 Nem kapkodták el, a WoW panel még csak most indult el…

01:49 És egyelőre nem történik semmi, csak mutogatják a WoW-os szörnyikéiket. A portya amúgy a Defense of Orgrimmar.

01:51 És megindult a horda, elindult a fejlesztők mészárlása.

01:53 Lesz még Starcraf 2 Heaven’s Devlis könyv. Több is. Az egyik Jim Raynor előéletével fog foglalkozni.

01:55 Mengsk egy sakkjátékos, így nem fogja csak úgy megöletni Raynort, helyette igyekszik tönkretenni. Mengsk a legnagyobb ellenfelének Raynort tartja.

01:58 A zerg-protoss hibridek létrejötte és elszabadulása nem biztos, hogy baleset volt. Mengsk a Domínium legfelső ura, de nem az egyetlen jelentős hatalommal bíró ember.

02:00 Eközben a WoW fejlesztők hordája belefutott néhány nagyon nagy és nagyon ronda teremtménybe. Hősiesen állták a sarat.

02:10 A zergek gonoszak, brutálisak és csak állatok, és ez sohasem fog megváltozni. És hiába van hasonlóság a Warcraft orkjaival, a két univerzum között nincs kapcsolat és nem is lesz. A Starcraft világában rossz dolgok történnek a rossz emberekkel, de rossz dolgok történnek a jókkal is.

02:18 S Starcraft 2 és a Firefly között nem véletlen a hasonlóság. Az alkotókra nagy hatással volt a sorozat, főleg az űrwestern jelleg. Bár ők nem vették annyira viccesre a dolgot, mint a Firefly alkotói.

02:24 Raynor maroknyi csapata azért győzhette le a rájuk támadó sereget, mert ennyire jók és mert hittek benne. 🙂

02:27 A Starcraft regények mindegyikének 90%-át a fejlesztők csapata találja ki, hogy mindnél jobban illeszkedjen a játékokhoz, majd ezt adják oda egy írónak.

Ezzel véget ért a Starcraft 2 panel, és a WoW panel is, aminek eredményéről sajnos lemaradtam. Sorry 🙁

Most újabb fél órás szünet következik, aztán három órától hajnali ötig a főszínpadon jelmezesek, énekesek és táncosok mulattatják a Blizzcon látogatóit.  Én most búcsúzom, holnap… azaz ma este ugyanitt, fél nyolckor jön a Blizzcon második napja.

]]>