A 2018 júliusában a franciaországi Amiens-ben megrendezett EuroConon a European Science Fiction Society különböző országokból érkezett delegáltjai a jelöltek közül megválasztották az év európai SF díjazottjait. Az ünnepélyes díjkiosztásra a városka egyetemén, a Université de Picardie Jules Verne falai között került sor július 21-én este.

Hall of Fame

Best Artist Milivoj  Ćeran (Hotvátország) Best Author Anna Starobinets (Oroszország) Best Publisher Zhupansky  Publisher (Ukrajna) Best Promoter Jukka Halme (Finnország) Best Magazine Angle  mort  /  Blindspot (Franciaország) Best Translater Ylva Spångberg (Svédország)

AchievementAwards

Best  Work  of  Art Sebastijan  Čamagajevac (Horvátország) – Vanja Spirin Junker’s  i  Vailiant  protiv  sila  tame című regényéhez készített címlapért Best  Work  of  Fiction Aliette de Bodard: L’Ascension  de  la  maison  Aubépine (Franciaország) Best    Dramatic  Presentation Valerian és az ezer bolygó városa (Franciaország) Best Fanzine Journey Planet (Írország) Best  Work  for  Children megosztott díj: Barbara Schinko Das  Sagenbuch  zum  Stephansdom (Ausztria)  és Branka   Primorac: Moj  brat  živi  u  kompjuteru (Horvátország)  Best  Internet  Publication,  other  than  a  fanzine nooSFere (Franciország)

Chrysalis  Award

Verena  Petrach (Ausztria) Maksim  Kutuzau (Fehéroroszország) Juraj  Belošević (Horvátország) Věra  Mertlíková (Csehország) Nicolas  Sarter (Franciaország) Sinéad  O’Heart (Írország) Daniel  Timariu (Románia) Martin  Hatala (Szlovákia) Yaryna  Katorozh (Ukrajna) Az ESFS 1972-ben szervezte meg az első európai sci-fi találkozót Triestben. A szervezetet most a svéd Carolina Gómez Lagerlöf vezeti, a titkára pedig az ír Gareth Kavanagh. Évente megrendezésre kerülő találkozóikat a különböző országok helyi találkozói mellett szervezik meg. A következőre az írországi Dublinban kerül sor, majd – az idei szavazás eredménye szerint – 2020-ban a horvátországi Rijeka következik.]]>