A Stargate SG-1 kilencedik évadában új főellenség tűnt fel – az Ori,mely Robert C. Cooper producer szerint egy teljesen új szintre emeli ashowt. A Csillagkapu sorozat alkotója a hivatalos Stargate magazinnak adottinterjújában beszélt az új fordulatot vett történetről. Mint ismeretes,Richard Dean Anderson nem vállalta a további állandó szereplést – akésőbbiekben esetleges vendégszereplőként térhet vissza, amennyibenideje úgy engedi.
A nagyban megújult szereplőgárda mellett feltűnt az Ori, az Stargate univerzum új ellenséges hatalma. "Az Ori gonosz – nagyon szörnyű dolgokat tesznek és a mostani szezonvégéig nem is tudjuk, mennyire rosszak ők valójában" – mondta el azinterjú során Cooper. "De a felszínen úgy tűnik, csodálatos az, amitkínálnak. Mindössze annyit csinálnak, hogy elmondják: Többet tudunknálatok. Ezt meg akarjuk veletek osztani. CSerébe csak annyit kérünk,hogy tiszteljetek minket." Robert C. Cooper szerint ez a Csillagkapu sorozatnak egy magasabbszintjére vezet. Korábban a goa’uld volt a fő ellenség – egy olyan faj,amely a technológiai előnyére támaszkodva tudta elhitetni, hogy tagjaikistenségek. Ezzel szemben az Ori faj tagjai olyan misztikus hatalommalvannak felruházva, amellyel valódi isteneknek tűnnek. "Ez nagyon kényelmetlen helyzetbe hoz minket – mondja Cooper. "Hogyanmagyarázod el az embereknek, hogy ezek nem istenek – amikor ők olyanok,amilyeneknek az isteneket leírjuk? Ez nagyon magával ragadó, és egyolyan szintje a Stargate SG-1-nek, amerre még a sorozat sosem járt."
]]>