CinemaCon, az egyik legnagyobb filmes találkozó és kiállítás, ahol a résztvevők jelentős része a hagyományos filmtekercsek halálát jósolja idénre. Már 2011-ben, a rendezvény elődjének tekinthető Showeast-en is azt jósolta a mozitulajdonosok szervezetének elnöke, hogy az észak-amerikai mozikból 2013-ra nagyrészt eltűnnek a hagyományos vetítőgépek, és digitálissá válik a terjesztés. A jóslat mára nagyjából be is teljesült, 2012-ben a világ vetítőtermeinek 75%-a átment digitálisba – az Egyesült Államokban az arány 85%, míg Európában 67%. A stúdiók lelkesen üdvözlik a változást, hiszen rengeteg pénzt megspórolhatnak ennek köszönhetően. Korábban ugyanis jelentős költség volt a filmtekercsek előállítása, szállítása és tárolása. Ma már azonban, amikor 2000-2500 amerikai moziban bemutatnak egy új filmet, mindössze 300 kópiát gyártanak le. Nem mindenki ennyire lelkes persze. A Fujifilm április 2-án jelentette be, hogy felhagy a filmtekercsek és kapcsolódó termékek jelentős részének a gyártásával. A jelenleg csődvédelem alatt álló Kodak azonban továbbra is szeretne gyártani, mint fogalmaztak, a mozifilmes termékeknek jelentős szerepe van abban, hogy ki tudjanak jönni a csődvédelem alól. Akik még szintén nem annyira boldogok, azok egyes filmkészítők, akik ragaszkodnának a celloloidhoz. A Technicolor becslése szerint a filmek 75%-át jelenleg már eleve digitális formában rögzítik – ugyanakkor a komolyabb díjakra jelölt filmek kétharmadát hagyományos tekercsekre rögzítették. A filmek megőrzésében is még szerepe lehet a celloloidnak – minthogy a szakértők szerint jelenleg ez az egyetlen médium, ami bizonyítottan képes több, mint 100 évig megmaradni.]]>