Mostanában nemigen kényeztetnek el minket a stúdiók jó Star Trek játékokkal. Ha jól rémlik, az utóbbi időben mindössze két említésre méltó cím volt: az egyik a D-A-C nevű felülnézetes-űrhajós játék, amit a mozifilm apropóján dobtak a piacra, a másik pedig a Star Trek Online, amiből nekem személy szerint két órányi játék bőven elég is volt. Most azonban – hála a közelgő E3-nak – kiszivárgott a hír, hogy egy új Star Trek játék készül. Sajnos (vagy nem sajnos. Mindenki döntse el magának) azonban nem az „original”, hanem a reboot univerzumában. Ezért – a forrás szerint – a készítők szorosan összedolgoznak J.J. Abrams-al, ami akár jelentheti azt is, hogy a játék kapocs lesz a tizenegyedik és tizenkettedik mozifilm között. No de térjünk a lényegre: a játék nagy valószínűséggel egy TPS játék lesz – természetesen az ezzel járó Gears of War-os fedezékrendszerrel -, aminek a főszereplője Kirk és Spock lesz. Így együtt, hiszen a játék erősen co-op orientált lesz (a marketing szerint megreformálják ezt a játékmódot…). A főgonosz pedig valami legendás faj lesz, amiről többek azonnal a borgra asszociáltak, de szerintem valószínűbb, hogy behoznak egy újabb idegen fajt, mint ahogy azt a legtöbb korábbi Star Trek játékban tették. Az egyetlen szépséghiba eddig az, hogy a Digital Extremes a fejlesztő. Miért is szépséghiba? Mert a játékaik minőségét legjobban egy sinusgörbén lehetne ábrázolni. Ergo tudnak ők nagyon jó játékot csinálni (hogy csak egy példát hozzak: Unreal Tournament), de ugyanakkor képesek oltári nagy kapufát is lőni.

Na de elég a találgatásokból, a közelgő E3 minden bizonnyal jópár kérdésünkre választ fog adni.

]]>