Új feldolgozást fog kapni George Orwell 1984-e – írja a The Hollywood Reporter. A hírnek a pikantériája az, hogy az utcai művész, Shepard Fairley fogja a produceri szerepkört felvenni. Hogy ez miért jó? Nos ez a disztopikus világ telis tele van mindenféle jelképekkel. Nagy testvéres kép minden sarkon, elvakult fanatikus gyülekezetek és minisztériumok logói, a három szuperhatalom zászlói, stb. Szóval igen komolyan kelleni fog a művészeti hozzáértése. Ha valaki nem ismerné a művet, íme a történet pár szóban:

„1984-re a Föld országai három szuperállamba tömörültek, és felváltva egymással szövetségben, illetve háborúban állnak. Az Amerikából, Nagy Britanniából és még pár kisebb államból álló Óceánia, a lakosság jókora részét totális diktatúrában tartja. Ők a Pártnak dolgozó emberek, akiket a nap 24 órájában figyelem alatt tartanak. Nemcsak a nyilvános helyeken, hanem a saját otthonaikban is a televíziók – úgynevezett teleképek – miatt, amik amellett, hogy a kikapcsolhatatlanul ontják magukból a szennyes propagandát, még kameraként is funkcionálnak. Habár nem valószínű, hogy a nap huszonnégy órájában minden embert valaki figyelne a túloldalról, a tudatlanság félelmek között tartja az embereket. Az ország másik felét viszont – a nagyobbik felét -, az úgynevezett „prolikat” (proletárok) nem tartják figyelemmel, mert semmiféle veszélyt nem jelentenek a pártra. Őket csak a napi sörük foglalkoztatja, és ezt a Párt is tudja, ezért nem is piszkálják az alvó oroszlánt. A Párt azonban nem csak figyel, hanem cselekszik is, ha kell. A gondolatrendőrségnek nevezett szervezett valahogyan mindig megtalálja az „eltévelyedett” embereket, akiket ki is von a forgalomból és ki tudja hová viszi őket. A legszomorúbb, hogy az emberek nem csak egyszerűen eltűnnek, hanem a létezésük minden nyomát ki is törlik (újbeszélül „nemszemélyek” lesznek). A főszereplő Winston Smithnek ez a foglalkozása. Ha egy újság „tévesen” közölt le valamit, vagy valaki kegyvesztett lett, akkor a szükséges dokumentumokat, iratokat bevonják, ő segít a kérdéses részek átírásában, majd újra kibocsátják a megváltoztatott példányokat, az eredetieket pedig elégetik. Winston első látásra tökéletesen olyan, mint a többi ember, de őt nem manipulálta annyira a Párt, mint az egészséges lenne. Ő nem veszi be a hazugságokat úgy, mint a többi ember, és igenis el szokott gondolkozni rajta, hogy nem ez a legtökéletesebb rendszer, ami a történelem során valaha is volt, vagy lesz. Ennek persze sosem ad hangot, sőt még az arckifejezésével sem árulhatja el a nemtetszését, mert az maga lenne a halálos ítélet.”
A stáb teljes, már csak a könyv jogai hiányoznak a zöld lámpához.  ]]>