star citizen 02 Talán nem én vagyok az egyetlen sci-fi mániás játékőrült, aki imádta azokat a szimulátor játékokat, amikben egy űr-vadászgép pilótafülkéjébe huppanhattunk bele és szállhattunk szembe a gonoszabbnál gonoszabb űrlényekkel. Ékes példa a Wing Commander-sorozat, a Freespace-széria, az X-Wing játékok, vagy az „újabb” idők játékai, az EVE Online, a Starlancer és a Freelancer. http://www.youtube.com/watch?v=RlIWJlz6-Eg Nos, ezeknek az időknek nagyjából vége. Az X-Wing Alliance óta nem ülhettünk X-szárnyúban – oké, ülhettünk a Battlefront 2-ben és a Rogue Squadron folytatásaiban, de azokat ezen a téren inkább ne említsük egy lapon… egy kódexben az X-Wing játékokkal. A Kilrathi-ak hátsóját sem rúghattuk már szét igazán egy jó ideje, és a Vasudan Birodalom is elcsendesült – bár nemrég kósza hírek keringtek arról, hogy a Freespace esetleg feltámadhat. Egyedül az EVE Online tartja magát. Nos, Chris Roberts, a Wing Commander-sorozat, a Starlancer és a Freelancer megalkotója – technikailag a stílus atyja – ezt a korszakot szeretné visszahozni egy brutális játék formájában. Ez lenne a Star Citizen, mely egy velejéig kidolgozott egyszemélyes kampányt is tartalmazó MMO lesz élő univerzummal, kereskedelemmel, diplomáciával, meg mindennel, ami kell. És olyan látvánnyal, ami alatt megizzadnak majd az erőművek – a jelenlegi konzolgeneráción el sem indulna a Star Citizen, de az újakon sem pompázhatna teljes valójában. Erről a CryENGINE 3 gondoskodik, melynek hála a pilóta szeplőitől a hajók lemezeit tartó szegecseken át a robbanásokkor szétrepülő roncsokig mindent megjeleníthetnek majd. Erről magatok is meggyőződhettek a három prezentált videóból, amelyek mindegyike a program grafikájával készült, mi több, egy részük magából a játékból van. http://www.youtube.com/watch?v=VhsgiliheP0 A stílushoz minden ízében hű Star Citizen – vagyis az egyszerű gamepados irányítás felejtős, minimum kell mellé a 101+ gombos billentyűzet, vagy helyette egy joystick – a Kickstarteren és a saját honlapján kezdte pályafutását, s a rajongók igen hamar összedobták rá a pénzt. A Kickstarteren a kért 500 ezer dollár helyet kétmillió jött össze, míg a honlapján további nyolc misivel tömték ki a pénztárcát, szóval van miből gazdálkodni. A Star Citizen fejlesztése gőzerővel folyik, és egyelőre úgy tűnik, sikerül kihozni 2014 tavaszán, kizárólag PC-re, ahogy az a régi szép időkben volt. Egy űrvadászgép pilótafülkéjét úgyis csak a szoba végében felállított számítógép tudja megfelelően imitálni. Addig is ne feledjétek azt a régi pilótamondást, hogy „ha az ellenség lőtávolban van, akkor te is.” http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JrQ0qMRZ_1Q#at=87]]>