Igen, néhány nappal hosszabb időbe tellett, mint mi is számítottunk rá – de reméljük, Ti is úgy vélitek, hogy megérte várni. Az SFportal Sci Fi & Fantasy Magazin mától teljesen új köntösben vár Titeket – bízunk benne, hogy számotokra is sokkal használhatóbbá válik az oldal. Nemsokára három évesek leszünk: ezt megünneplendő rendezvényt is szervezünk, de részben ennek az alkalomnak is szól a megújulásunk. Mi okozta a legfőbb nehézségeket? Az, hogy a teljes motort kicseréltük az oldal alatt: nyugdíjaztuk az elöregedett Joomla motort, és helyette azt a WordPresst vettük igénybe, ami az SFblogs.net-et is hajtja. Miért is lesz ez azonban jobb Nektek? Egyrészt, reméljük, hogy a következő időszakban sikerül sokkal gyorsabbá tennünk az SFportalt, mint korábban volt. Másrészt, még több tartalom lesz elérhető, terveink szerint sokkal könnyebben kereshető formában. Apropó, keresés: a fejléc alatt megtaláljátok azt a Google-alapú keresőt, ami már korábban is működött, de most tovább finomítottunk rajta. Ez a spéci Google kereső kimondottan arra lett összerakva, hogy a legmegbízhatóbb, legjobb scifis tartalmakat tudjátok vele megtalálni. Nem csak az SFportal, hanem jónéhány általunk válogatott oldal tartalmában is keres. Használjátok egészséggel! Egy negatívumot viszont nem tudtunk kivédeni: a fórum és az SFportal működése ezentúl szétválik. Akik idáig regisztrálva voltak az SFportalon, azok elérik a régi felhasználó nevükkel az oldalt és a fórumot is, de külön kell belépniük. Az újonnan regisztrálóknak azonban külön-külön kell regisztrálniuk mindkét helyen. Viszont, ehhez képest csak pozitív változásaink vannak. Hogy ne maradjatok le ezentúl egyetlen egy SFportalos hírről sem, mától lehet azonnali e-mail értesítőt kérni az anyagainkról: Amint publikálunk egy új cikket, abban a pillanatban már megy is Nektek az e-mail. Ha már e-mail értesítőknél tartunk, ezentúl a kommentekről is külön értesítőket kérhettek, ha egy cikkhez Ti is hozzászóltok: csak ki kell pipálni a hozzászólás űrlap alatti négyzetet, és nem maradtok le senki véleményéről. Ahogy láthatjátok, igyekeztünk rendszerezni a külsős tartalmainkat is: több új dobozt is találtok itt, amiben egy kattintásra, az oldal újratöltése nélkül jelennek meg érdekességek. A jobb felső sarokban található dobozból például egyszerre elérhetőek az SFport.net képei, zenéi, valamint az SFportal friss fórumhozzászólásai és kommentjei. Vagy közvetlenül a cikkek mellett azonnal olvashatóak az SFblogs friss bejegyései, kommentjei, valamint egy szűrt lista a bloggerekről. A cikkek alatt ezentúl több egyéb, témához kapcsolódó egyéb cikket is ajánl a rendszerünk, automatikusan, csillapítandó a scifi rajongók infóéhségét. De ha ez mégsem lenne elegendő, a jobb oldali sávban kicsit lejjebb görgetve nagyon sok egyéb információt gyűjtöttünk össze számotokra: hazai SF és tudományos honlapok tartalmát hoztuk egy kattintásnyi közelségbe… sőt, néhány angol nyelvű anyagot is összeszedtünk Nektek. Ezentúl könnyebben segíthettek nekünk is az SFportal tartalmának előállításában – mától bárki küldhet be közvetlenül cikket nekünk: egy barátságos WordPress adminfelületen keresztül bárki írhat cikket, ami ellenőrzés után megjelenhet. Hallottál egy érdekes hírt? Láttál egy filmet, olvastál egy könyvet, és kritizálni vagy ajánlani szeretnél? Mostantól beküldheted nekünk! Nos, további jó szórakozást kívánunk az SFportal minden olvasójának!

]]>