Az októberi Galaktikában folytatódik Kasztovszky BélaA következő szint” című kisregénye. Ennek hősei visszatérnek hatezer éves küldetésükből, de úgy tűnik, senki sem igazán kíváncsi a felfedezéseikre… A hónap központi témája a világűr, az univerzum legjei; az érdekes tudományos anyagok mellett két novella is foglalkozik ezzel a tematikával. Gregory BenfordAnomáliák” című elbeszélésében csillagászati rendellenességek kapcsán messzire vivő következtetésekre jut az emberiség; míg Geoffrey A. LandisHosszú hajszá”-ja magának az emberi tudatnak egy lehetséges fejlődési irányát mutatja meg. K. Varga BeátaSzemünk fénye” című novellája a túlzásba vitt tehetséggondozás hátulütőire figyelmeztet, Walter Van Tilburg ClarkA hordozható gramofon”-ja pedig elénk vetíti a világégés maroknyi túlélőjének megható próbálkozását, hogy megőrizzék ember-mivoltukat. Norman Spinradtól a „Találmányok kora” alternatív művészettörténet fanyar humorral megírva, míg a havi retró Steve Cartmill klasszikus novellája, a „Sürgős küldetés”, amely a világtörténelemben is szerepet kapott. A havi játékrovat a Halo 3-hoz kapcsolódik, míg a filmajánló témája a Reaper − A démonirtók című sorozat. A könyvajánló David Brin Sundiver című regényét ismerteti. A lap interjút közöl Antal Józseffel Justitia című regénye kapcsán, de olvasható benne radioaktív festékről, a környezettudatos szemléletről, valamint steampunk telefonról is. A lap 235. számát keresd az újságárusoknál vagy a Galaktika boltban!