Az augusztusi Galaktikában új, folytatásos kisregény indul, Kasztovszky Bélától „A következő szint”, amelyben az emberiség követeket indít útnak egy távoli csillaghalmaz felé. Vajon mire ébrednek a hibernált küldöttek háromezer év elteltével?

A hónap központi témája a holográfia. Ehhez kapcsolódik Vittorio CataniCsaládom” című novellája, amely az olasz családmodell lehetséges jövőbeli alakulását vázolja fel. James P. Hogantől a „Csavarosság” az időgép feltalálásával járó bonyodalmakat írja le rendkívül élvezetes stílusban. Szintén az időgép teszi lehetővé, hogy Lovas LajosNagyarcúak” című novellájának jövőbeli régészei bekukkanthassanak egy filmforgatásra, s a látottakból bizonyos következtetéseket vonjanak le… Mary Robinette Kowal A gonosz robotmajom”-jában egy mutáns csimpánz hobbijáról mesél, míg Cordwainer Smith novellájában, az „Angerhelm”-ben egy napon furcsa üzenettel tér vissza a Földre egy kommunikációs műhold. A havi retro Brian W. AldissAz arénában” című novellája, amely az emberi találékonyság és a szerelem mindent leküzdő hatalmára épül. Ezek mellett olvashatunk még a lapban a steampunk-filmekről, a virtuális szexről, az „okos” konyháról, s egy limitált szériás mobiltelefonról is. Dettó című regénye kapcsán az ötven fölött is rendkívül fiatalos David Brinnel készült interjú is található a magazinban. Két izgalmas pályázat is kiírásra került, egy steampunk video- és egy steampunk képregény pályázat. A Galaktika 233. számát keresse az újságárusoknál, vagy vásárolja meg most a Galaktika boltban!