A Galaktika magazin áprilisi számában új folytatásos kisregény indul útjára: Pavel Amnuel művében egy különleges képességekkel rendelkező férfi támad rá terapeutájára. A tudományos főanyag ezúttal a kiberháború nagyon is aktuális kérdéseivel foglalkozik.

A novellák között szerepel G. K. Chesterton szatirikus írása – a szerzőtől nemrégiben jelent meg magyarul egy exkluzív kötet, A VÁNDORLÓ KOCSMA című regény, amelyet a Galaktika Baráti Kör tagjai kapnak ajándékba. Greg Bear alkotásában két eltévedt utazó él át egy hátborzongató találkozást útbaigazításra várva, Edward Mackin pedig igencsak borús jövőképet tár az olvasó elé a fejlődés során „elfeledett” emberről. Lucius Shepard a háború lélekölő borzalmára hívja fel a figyelmet misztikus történetével, míg Rachel Swirsky novellájának szereplői a túlvilágon keresik a választ életük megválaszolatlan kérdéseire. A havi retróban Vlagyimir Firszov szórakoztató írása kapott helyet egy kissé habókos tudósról, aki rögös úton bár, de óriási horderejű felfedezést tesz. A magyar szerzők közül Varga Csaba Béla az emberiség utolsó háborúját mutatja be, Fedina Lídia pedig azt a lehetőséget veti fel, mi történne, ha életünket szó szerint egy gombnyomással megváltoztathatnánk.

A képregényrovat ezúttal egy vadonatúj, sehol máshol nem olvasható művet közöl; a Beszélő némaságban tovább barangolhatnak a képzőművészet izgalmas világában az érdeklődők. A sztárinterjúban Ridley Scott szólal meg, a filmajánló olyan mozikat vesz górcső alá, melyekben a természet visszahódítja a világot. A Kapcsolatfelvétel az Írószövetség SF Szakosztályának két fontos estjéről számol be – az izgalmas irodalmi viták mellett a Galaktika egykori főszerkesztőjére, Kuczka Péterre emlékeztek, visszatekintéssel a magazin elmúlt negyven évére, valamint második alkalommal adták át a Trethon Judit emlékére alapított fordítói díjat. Az Intelligens dizájn a legórajongóknak szolgál csemegével, és természetesen újabb technikai vívmányok is terítékre kerülnek, valamint folytatódik a jövő otthonának felfedezése.

A Galaktika 277. számát – az új, 116 oldalasra bővült terjedelemben – keresse az újságárusoknál!

]]>