Tavaszi eseménynaptár

Szervezőik nyilvánosságra hozták a tavasz képregényes eseményeinek a várható menetrendjét. A sort idén a 17. Képregénybörze nyitja, amely hagyományos helyén, az újpesti Munkásotthon utcai általános iskolában március 22-én vasárnap várja az árusokat és a vásárlókat. Április 18-án szombaton rendezi meg az 5. Magyar Képregényfesztivált a Magyar Képregénykiadók Szövetsége. Az eseménynek ezúttal is a Gödör Klub ad otthont, és a korábbinál több külföldi vendég jelenléte várható. Ugyancsak a szokott helyen, a Petőfi Csarnokban lesz a Sakuracon, az anime- és mangarajongók találkozója a Magyar Anime Társaság szervezésében, a május 16-17-i hétvégén. Mindhárom rendezvényre számos újdonságot időzítenek a képregénykiadók. Országos Szerepjáték, Anime és Képregény Est, február 21: A Kapu Távoli Világokra Egyesület és a Debreceni Anime Egyesület 2008-as, Távoli Világok Arcai néven indított rendezvényének sikerére való tekintettel idén is egy hasonlóan érdekes és izgalmas rendezvényt hirdet meg. Helyszín: Debrecen, Medgyessy Ferenc Gimnázium („Tócóskert”, Holló László sétány 6.)

Képregények „élőben”

A december 7-i Hungarocomix egyik fő látványossága volt az 5 órás képregényrajzolás, amelynek keretében tíz vállalkozó kedvû grafikus készített el egy-egy 5 oldalas képregényt, beledolgozva a „gödör” kötelezõ motívumát. Most már a lefényképezett ill. beszkennelt művek megtekinthetõk a kepregeny.net megújult oldalán, és szavazni is lehet rájuk. Az eseményt megihlető „24 órás képregényrajzolás” szerepel az idei Angoulême-i nemzetközi képregényfesztivál műsorán is, amelyen immár harmadik alkalommal készít 24 oldalnyi képregényt több tucat helyben megjelenő alkotó és az interneten keresztül több száz jelentkező a világ bármely tájáról, hivatásos, amatőr és diák kategóriában. Az esemény január 27-én délután 3 órától másnap 3-ig tart. A résztvevők a kezdés pillanatában tudják meg a kötelező motívumot, de azt már előre lehet tudni, hogy idén szöveg nélküli képregényeket várnak a szervezők. Az indulók között szerepel maga Lewis Trondheim, az esemény kezdeményezője is, akinek a Torony című képregényéből Magyarországon is megjelent egy kötet, illetve a Kretén humormagazin is közölte pár munkáját. Most először találhatók magyar résztvevők is a listán, amelyre a regisztrálás a múlt héten zárult le. Kiállítások Az Eduárd Galériában (VI. Dalszínház utca 8) január végéig továbbra is megtekinthetők a „Mátyás, a király” pályázat nyertes művei. A kArton Galériában (1058 Alkotmány utca 18.) a Vasvári Anna karikatúráit bemutató kiállítás, „Divat és Seduxen” címmel január 29-ig tekinthető meg. 2009. január 20-án kedden, 17 órától F. Dózsa Katalin művészettörténész, a kiállítás kurátora tárlatvezetést tart.

Eduárd képregénybolt szuperakció

Január 19. hétfõtõl 24. szombatig leltár utáni szuperakciót tart az Eduárd képregénybolt (VI. Dalszínház utca 8).. Az akcióban részt vesz a Képes Kiadó szinte valamennyi kiadványa, a Míves Céh képregényei, a Panini Comics által kiadott sorozatok, a Szukits kiadó Dark Horse-os sorozatai, valamint a Duplaklikk által forgalmazott XIII és Joe Bar Team. Az engedmény mértéke 30-70 százalék. Az akcióval párhuzamosan használt képregények vásárára is sor kerül a pincegalériában.

Pályázati hírek

Uniós képregénypályázat

Az európai uniós polgárság fogalmát megjelenítő képregényekkel lehet jelentkezni az Európai Bizottság ifjúsági pályázatára. Az Európai Bizottság ifjúsági pályázatot hirdet Az Európai Unió és az uniós polgárság címmel művészeti vagy rajzszakos diákoknak. A pályázatra az európai uniós polgárság fogalmát megjelenítõ szöveg nélküli képregényeket várnak. A legjobban sikerült munkákat a Bizottság tagállami képviseleteinek honlapján és az Európa-portálon mutatják be, a döntőt és a díjátadót Brüsszelben (Belgium) rendezik 2009. május 9. és 11. között. Beküldési határidő: 2009. február 27. Bõvebb információ: eurocartoon.eu.

Avana képregénypályázat

Az Avana Egyesület 2009-ben is meghirdeti pályázatát science-fiction témájú képregények megalkotására. A részletes kiírás a www.avana.hu honlapon tekinthetõ meg. Határidõ július 5. A nyereményeket szokás szerint a salgótarjáni Hungaroconon adják át.

Egyéb pályázat

A Magyar Televíziós és Filmművészeti Szövetség közzétette, hogy 2008 õszén meghirdetett képregénypályázatának a nyertese Szabó Andor lett.]]>