Mass Effect 3-tól, ugyanis az után játszódik, és egy másik galaxisban, az Andromedában, azon belül is a Helius klaszterben. A főhős ezúttal egy N7-es kiképzésen átesett, harcképzett, de a tűzkeresztségen még nem átesett felfedező lesz, akinek az a feladata, hogy új otthont találjon az emberiség számára. Hogy mégis miért költözik át az emberiség egy másik galaxisba, az jó kérdés. Talán a Kaszások miatt? Vagy valami más az ok? Ki tudja. Négyszer akkora területet fedezhetünk fel, mint amennyit végigrepültünk a Mass Effect 3-ban. Akárcsak az első részben, a felfedezés során különféle forrásokat gyűjthetünk be a bolygók vadvidékeinek átkutatása közben, de ezúttal már kolóniákat is alapíthatunk és új, háborúskodó fajokat fedezhetünk fel. Eredményességi kvótánk javítása érdkében fejlesztenünk kell az arzenálunkat, a hajónkat és a legénységünket, sőt, most már szövetségeket is köthetünk, már ha a többi faj ebbe belemegy. A proteanok után újabb letűnt, misztikus kultúra után nyomozhatunk, ők a remnantok. Tudásuk és technológiájuk kulcsfontosságú az Andromeda uralásához és az emberiség túléléséhez. Természetesen az, ami ilyen értékes, másoknak is kell. A felfedezett erőforrások, technológiák és tervrajzok segedelmével javíthatjuk járműveinket, fegyvereinket, felszereléseinket, így építhetünk majd ugrást segítő lábpáncélt, jetpackot, vagy éppen fejleszthetünk a tömegpusztításra képes cryo-beamen. Eme folyamatos fejlődésnek hála fedezhetjük majd fel a Helius klaszter egyre veszélyesebb zugait. Csapattársaink ezúttal heten lesznek, mindegyikük egyedi személyiség, fegyverzettel, felszereléssel és képességekkel megáldva. Természetesen ők is fejleszthetőek lesznek. A képességekre egy Cora nevű karakter biotikus pajzsát hozták fel példaként, amivel minden csapattagot megvédhet a harc hevében egy rövid ideig. Persze hőseink nem csak felbérelhető izomként lesznek jelen, hanem reagálnak tetteinkre és választásainkra, vagyis az előző játékokhoz hasonlóan éldegélnek majd. Beszégetéseinkből kiderül majd, milyen szél fújta oda őket mellénk, lojalitásukat pedig a Mass Effect 2-höz hasonlóan küldetésekkel nyerhetjük el, például amikor egy krogan telepes hajót elrabolnak a törvényen kívüli frakciók, a Drack nevű krogan csapattársunk a mi segítségünket fogja kérni. A küldetés teljesítése után Drack lojálissá válik, s megnyílik egy új fejlődési fa. A Helios klaszter nagyjából 1000 fényéves területet ölel fel, benne több száz naprendszerrel, így vajmi nehéz lesz egyszerre felfedezni és felügyelni a már elfoglalt világokat, márpedig a kolóniáink védelemre szorulnak majd. E feladatra zsoldosokat bérelhetünk, akik úgynevezett Strike Teamekbe rendeződnek. Ezeket az MI irányította csapatokat random mód generált, időhöz kötött, valós időben zajló, 20-30 perces küldetésekre küldhetjük el, amelyekből rengeteg féle lesz: kolóniavédelem, remnant ereklyék begyűjtése. A sikeres küldetésekért XP-t és eszközöket kapunk. Hogy az egyre nehezebb missziókat sikerre vigyék, a Strike Teameket is fejlesztenünk kell majd. A kolóniákat specializálhatjuk is, például egy felderítéssel foglalkozó telep több Strike Team küldetést adhat, nagyobb területet enged láttatni a bolygó környezetéből, míg egy bányásztelepülés több erőforrással láthat el minket. A multiplayer szintén a Strike Teamekhez köthető. Egymagunk vagy három barátunkkal vállvetve vághatunk neki a misszióknak, s minél többen csatlakoznak hozzánk, annál nagyobb lesz a kihívás, és annál több a jutalom is. A küldetések folyamán megvédhetünk településeket a khetek támadásától vagy remnant ereklyéket gyűjtenünk be az ellenség orra elől. Mindezért speciális extrákat kapunk a kampányban, de a többjátékos módban is feloldhatunk új karaktereket, fegyvereket, fegyvermódokat és különféle eszközöket. És aki egy másik játékos Strike-partijába csatlakozik be, az extra APEX-et (a játékbeli pénz) és multiplayer XP-t kap. A multi persze nem csak ennyiből fog állni, kapunk egy, a Mass Effect 3 többjátékos módjára hasonlító Horde módot is, amiben a túlélésen lesz a hangsúly, illetve a részfeladatok megoldásán. A hullámokban ránk törő ellenfelet kell legyőznünk különböző csatatereken, miközben bombákat kell hatástalanítunk és célpontokat likvidálnunk. Tovább mélyülnek eszmecserélési lehetőségeink, többször vághatunk partnereink szavába, vagy élhetünk cselekvés alapú kommunikációval. Utóbbi valószínűleg a Mass Effect 2-ben megjelent Paragorn/Renegate akciókra hajaz. Például pisztolyt nyomhatunk majd vitapartnerünk kobakjához, hogy ezzel győzzük meg egy ajtó kinyitásáról. Az ilyen extrém megoldások természetesen hatással lesznek a történetre és az NPC-k hozzánk való viszonyára is. Az SSV Normandy SR-1 és SR-2 után új hajót köszönthetünk, ez lesz a Tempest. Az ezzel felkutatott anyagokkal fejleszthetjük magunkat, űrhajónkat és csapatunkat is, hozzáigazíthatjuk felszereléseinket saját játékstílusunkhoz. Az átmenet a különféle helyszínek, így az űrrepülés, az orbitálisra állás és a Makóva történő landolás között töltőképernyő nélkül fog megtörténni. Igen, jól olvastátok, a Mako visszatér, és akár felfedezünk, akár a kolóniáknak keresünk megfelelő helyet, akár remnant vaultokat hajkurászunk vagy khet előőrsöket támadunk, mindig ezzel indulunk neki. Viszont most már fejleszthetjük is, ahogy azt anno a Mass Effectben tervezték. Például szerelhetünk rá turbó boostereket, feljavíthatjuk a pajzsgenerátorát, ellenségdetektort építhetünk belé. Sőt, még ízlésünknek megfelelő ki is pingálhatjuk. A Mass Effect 4-ben különféle dekorációs elemekkel, azaz idegen leletekkel, trófeákkal és egyéb cuccokkal kicicomázhatjuk karakterünk külsejét, a Tempestet és a Makót, de a ruhákat is csereberélhetjük. Sőt, még fotókat is készíthetünk majd a galaxis különböző pontjain, amivel szintén kidekorálhatjuk a Tempestet, vagy jó pénzért eladhatjuk azokat a többi karakternek. A remnant nevű régen letűnt fajhoz több küldetéssorozat is kapcsolódik majd. Az egyik a Remnant Monolithok felkutatása, amikkel kinyithatjuk a Remnant Vault Raids küldetéseket. A vaultok viszont közel sem lesznek biztonságosak, halálos csapdák, a védelmi mechanizmusok és robotok őrzik majd kincseiket, sőt, még az épületek felépítése is megnehezíti a dolgunkat. Ha mégis túléljük a kalandot, jutalmul különféle erőteljes felszereléseket, erőforrásokat és úgynevezett Star Key-ket kapunk, amikkel hozzáférhetünk űrbéli létesítményekben fellelhető bónuszokhoz. Így például eme űrállomásokban foghatunk bele majd az Elite Remnant Vault Raidsekbe, amik a sima Remnant Vault Raidsek nehezített változatai lesznek. A csapdák és robotok mellett törvényen kívüliek, khet járőrök és fejtörők is nehezítik a dolgunkat, de a jutalmunk sem lesz kicsi. Ha már szóba kerültek a khetek. Ugyan a leírás nem részletezi, mik ezek, de a játék során nem egy khet outpustba, azaz előőrseikbe belefuthatunk. Ezeket aztán némi agresszív véleménycserével elpusztíthatjuk, XP-t és hatalmat nyerve a régióban. Nos, ez minden. Egyelőre ennyi derült ki a jövendőbeli Mass Effectről. Aztán, hogy mindez igaz-e vagy sem, azt csak a jövő válaszolhatja meg, mindazonáltal már azzal is jól járnánk, ha mindennek csupán a fele lenne igaz. ]]>