A legtöbben, amikor blogba fogunk, a gondolataink kifejezése mellett azt is el szeretnénk érni, hogy ezek a gondolatok minél több emberhez jussanak el. Megírni a blogot és semmit se tenni azért, hogy minél többen olvashassák olyan, mint a pusztába kiáltott szó: a véletlenre és a szerencsére bízzuk, hogy ki hall meg bennünket. Az alábbi sorozatban Varsányi Martina az i-do-web, egy blog a blogról bloggere osztja meg velünk ismereteit arról, hogy miképp nyerhetünk meg minnél több olvasót blogunknak. Szívem szerint elmondanám, hogy egy apró trükkel megtízszerezheted az olvasóid számát. Sajnos ez nem így működik: egy blog forgalmának növeléséhez idő kell. Szerencsére azonban nagyon egyszerű lépéseket kell megtenni ahhoz, hogy egyre több és több ember olvashassa azt, amit írsz. A „Hogyan szerezz látogatót a blogodra” sorozat keretében ezeket a lépéseket mutatom meg nektek. Az első részben azokat az egyszerű lépéseket írom le, amelyek kis odafigyeléssel, időbefektetéssel rövid idő alatt megnöveli olvasóid számát.

Légy aktív, szólj hozzá

Ne csak várj arra, hogy a sült galamb a szádba repüljön (jelen esetben a olvasók valamilyen csoda folytán a blogodra találjanak), tégy is valamit érte. A legegyszerűbb, ha olyan blogokon kommentelsz (írsz hozzászólásokat), amik hozzád hasonló témával foglalkoznak. A hozzászólásod legyen a bejegyzéshez passzoló, azt valamivel kiegészítő vagy ahhoz kérdést feltevő. Az „én is erről írok, olvasd el a blogomat” hozzászólások hasztalanok és legtöbbször a kukában végzik. Ha a kommentekkel új olvasókat akarsz szerezni, akkor olyan hozzászólást kell írnod, ami számít. Az olyan megjegyzések, mint „kitűnő írás” vagy egy „köszönöm” és a fent említett „olvass el” nem visz sehova és csak az időt fecsérled vele. Ahhoz, hogy a megjegyzésednek értéke legyen, vagy a cikk/blogbejegyzés tartalmához kell hozzájárulnod további pontok hozzáadásával, vagy kidolgozni a meglévőeket, vagy érdemben hozzászólni a kommentben kialakuló vitához. Rengeteg olyan blogbejegyzést olvastam, ahol a hozzászólás rész több értékes információt tartalmazott, mint maga a bejegyzés.

Fórumozz

Az sfblogs.net-en szinte minden blog a sci-firől szól. A http://scifi.lap.hu/-n rengeteg, magyar nyelvű, sci-fivel foglalkozó oldal van felsorolva, köztük jó pár fórum is. Miközben másokkal kedvenc témádról, a sci-firől beszélgetsz, helyezd el az aláírásodban a blogodra mutató linket. Hidd el, rengetegen lesznek kíváncsiak egyéb mondanivalóidra is.

Írj, írj alá

Az egyik legyegyszerűbb marketing fogás, amivel népszerűsítheted a blogodat, ha az email aláírásodba elhelyezed a blogod címét. Ne legyen „nyomulós”, inkább diszkréten helyezd el a neved alá. Ismerőseidnek fel fog tűnni a megváltozott aláírás, akik pedig eddig nem ismertek, kiváncsian fognak klikkelni a linkre. Családodnak, barátaidnak – feltéve, ha biztos vagy benne, hogy ezzel nem zavarod őket, és még nem tudnak a blogodról – nyugodtan írj blogajánló emailt. „Kedves Jakab, biztos emlékszel múltkor milyen jót beszélgettünk a *kedvenc sci-fi filmről, sorozatról*. Sci-fivel kapcsolatos gondolataimat már egy ideje megosztom a http://enscifiblog.sfblogs.net blogon, kiváncsi lennék véleményedre, és persze örülnék, ha ezt megosztanád velünk. Szia, Gizike” Családtagjaid, a sci-fi iránt érdeklődő barátaid, ha eddig még nem tudták, hogy blogot írsz, akkor most kiváncsian fogják felkeresni az oldalad.

Beszélj róla

Végül, de nem utolsó sorban, ne felejtsd el megemlíteni beszélgetések alkalmával – ha a témához passzol – hogy Te bizony sci-firől blogot írsz, ahol bővebben kifejted a véleményed a quantummeghajtás rejtelmeiről, és ha valakit érdekel, akkor szívesen látod őt vendégül a blogodon, valamint igen kíváncsi vagy a véleményére. Ez a szájhagyomány útján terjedő reklám szinte a legerősebb mind közül. A következő alkalommal bevezetünk a közösségi hálók rejtelmeibe, valamint abba, hogy miként tudod blogodat az ilyen közösségi hálókon népszerűsíteni. Kapcsolódó írások: 120 nap alatt a semmiből 2000 olvasó Twitter: forgalomnövelés vagy spam? Légy láthathó A hozzászólás etikettje]]>