Ridley Scott már elmondta egy interjúban, hogy a készülő Alien előzményfilmhez újra akarja terveztetni a savasvérű szörnyetegeket. Azt is elárulta, hogy ehhez az eredeti alien kitalálóját, Hans Rudolf Gigert kérné fel. Scott nem hazudtolta meg magát. Giger felesége, Carmen Scheifele a napokban a Glanz & Gloria című televíziós műsorban állította, hogy a férje benne van az Alien előzmény csapatában. Az első Alien film (A nyolcadik utas: a Halál) forgatásán Ridley Scott egy kiállításon látta meg a svájci szürrealista művész Necronom IV című festményét, mely később a klasszikus alien alapjait adta. Scott felkérte Gigert, hogy tervezze meg az idegent, sőt, a tojást, az arctámadót, a mellkasrobbantót, valamint egy ősi templom külsejét és belsejét. A templom, melyben az emberek megtalálták volna az idegen tojásokat, végül költségvetési okokból nem jutott túl a tervezőasztalon (viszont a pletykák szerint az új filmben már benne lesz). Giger rajza – Dan O’Bannon piramisos elképzelésével ellentétben – egy kupolás, az idegen fészekre hasonlító építményt ábrázolt. Érdekesség, hogy ezt később felhasználták az Aliens: Lidérces utazás című képregényben. A templomot elvetették, de kellett helyette valami más. Ekkor jött az idegen hajóroncs és az űrutas ötlete. Természetesen a hajó külsejét és belsejét, valamint a Space Jockey megtervezését is Gigerre bízták. A tervek olyan jól sikerültek, hogy változtatás nélkül kerültek a mozivászonra. Az idegen tojást is nagyjából úgy láthatjuk a filmben, ahogy Giger megálmodta. Csupán némileg összement a tervekhez képest. A művészúr munkáját jól jellemzi, hogy még az arctámadó kijutását is maga ötlötte ki. Annak az arctámadónak, mely jelentősen megváltozott, mire Kane arcára tapadt. Rengeteg változat született az arcölelő bestiára, amelyek lényegesen nagyobbak voltak, mint a filmben látott végleges verzió. Meglepő, hogy a legtöbb terven a lénynek szeme is volt, és a filmből készült regényben is az egyik ilyen „szemes” verzió szerepelt. A filmben viszont egy olyan változat ölelte magához Kane arcát, amelyet végül nem Giger, hanem Dan O’Bannon alkotott meg, felhasználva a művész ötleteit, mint például a farkat és az emberi ujjakra emlékeztető lábakat. Hasonlóan járt a mellkasrobbantóról is, mely már darabjaiban sem került be a filmbe. Giger egy groteszk kopasztott pulykára emlékeztető lényt képzelt el, de ezzel ő maga sem volt megelégedve. Több ötlet is született, végül Scott tervezte meg a kígyószerű bébi alient, melynek eredendően kezei is lettek volna, de újra költségvetési korlátokba ütköztek. Később a kezek megjelentek az Aliensben (A bolygó neve: Halál). Giger a legvégére hagyta a kifejlett idegen, filmbeli nevén a xenomorph alakját. A lény alapja a Necronom IV festményen látható szörnyeteg lett, csak sokkal biomechanikusabbá tette, illetve több karma és tüskéje lett, valamint egy második állkapcsa a félelemkeltés miatt. A szörnyeteg végül annyira jól sikerült, hogy a mai napig a legikonikusabb mumus a horrofilmek palettáján. De Giger munkája nem csak a tervezésben merült ki, hanem a lények és a díszletek megépítésében is aktívan részt vett. Közreműködése vitathatatlanul hozzájárult az Alien sikeréhez. Ám ez igen hálátlan dicsőség volt, mert az idegen és a művész útja a film befejezése után szétváltak. Bár a ’85-ös folytatásban valamelyest mások az idegenek és kaptak egy királynőt is, James Cameron inkább maga végezte a tervezési munkákat. Gigerrel legközelebb a fél évtizeden át készült Alien3 (A végső megoldás: a halál) forgatásának kezdetén vették fel a kapcsolatot, amikor is megkérték, hogy tervezze újra az idegent. Giger el is készítette az új verziót, mely sokkal karcsúbb, nőiesebb volt, és inkább négy lábon járt.

Elküldte a tervet a FOX stúdiónak, ám azok válaszra sem méltatták, ráadásul David Fincher rendező az új kinézeten is jelentősen módosított. Az már csak hab volt a tortán, hogy Giger neve a stáblistára sem került fel. Ezután a művészúr annyira megharagudott a FOX stúdióra, hogy nem is állt szóba velük, mikor nekiláttak az Alien Resurrectionnak (Alien 4 – Feltámad a halál), pedig ahhoz a filmhez is új lényekre volt szükség. Ugyanígy nem tért vissza az Alien vs Predator és az Aliens vs Predator – Requiem készítésekkor sem. Azonban most, harmincegy évvel az eredeti lény megszületése után a széria sikerpárosa, Scott és Giger újra összeállhat, hogy együttes erővel feltámasszák azt, amit annak idején ők teremtettek meg.]]>