ZOMBIELANDHamarosan a magyar mozik műsorára kerül Ruben Fleischer filmje, a Zombieland. A horror-vígjáték főbb szerepeit Woody Harrelson (Tallahassee), Jesse Eisenberg (Columbus), Emma Stone (Wichita) és Abigail Breslin (Kicsi Szikla)alakítja. A Földet elözönlő zombik ellen csak annak van esélye, aki neki mer menni az eleven ördögnek is, aki bátor, mint Tallahassee, akinek nincs nyugta, míg pokolra nem küldte az utolsó élőhalottat is. De esélye van annak is, aki annyira fél tőlük, mint a gyáva Columbus, mert az ilyet életben tartja a félelme… A zombik elleni harcban csatlakozik Tallahassee-hez és Columbushoz Wichita és Kicsi Szikla is, akik szintén megtalálták a maguk sajátos túlélési stratégiáját. A fura kis csapat nehéz helyzetben van: ha nem sikerül legyőzniük egymás iránti kölcsönös megvetésüket, kénytelenek lesznek megadni magukat a falánk zombiknak. A Columbia Pictures akció-vígjátékának hősei megpróbálkoznak a lehetetlennel: megúszni a fertőzést, és emberként túlélni a zombik invázióját. „Horrorkomédia zombikkal? Meredek kombináció. Magam is meglepődtem, mennyire kedvemre valónak találtam a forgatókönyvet – mondja Woody Harrelson, aki nemrégiben a Coen testvérek Oscar-díjas Nem vénnek való vidék című filmjében szerepelt, és túl van már mind Oscar, mind Golden Globe jelöléseken. – Igazi műfajorgiának tetszett. Az ilyesmi, ha rosszul csinálják, pompás esély a bukásra. Kell ennél nagyobb kihívás egy színésznek?” – teszi hozzá a színész a tőle megszokott kétértelmű mosollyal. „A Zombieland az Éjszakai rohanás mozgóhullás változata, és mint az a film, ez is több műfaj ötvözésével operál – mondja a rendező, Ruben Fleischer. – Keverednek benne a vígjáték, a road movie, a horror és a romantikus film zsánerjegyei, de fellelhetők benne Mad Max-szerű futuromozi- és western-elemek is. Számomra az jelentette a kihívást, hogy mindvégig egységes stílusban tartsam ezt a műfajilag tarka történetet.” A Zombieland Paul Wernick és Rhett Reese eredeti forgatókönyve alapján készült. Harrelson alakítja az akcióhős, Tallahassee figuráját, akinek esze ágában sincs rettegni a zombiktól: helyette válogatott módszerekkel irtja őket. Feltett szándéka, hogy megmenti a saját és az emberi nem még megmaradt képviselőinek bőrét, és nincs nyugvása, míg ki nem vonta a forgalomból az utolsó ocsmány zombit is. Find more photos like this on SFport.net „A forgatókönyvet olvasva azonnal Woody Harrelsonra gondoltam – mondja a rendező. – Magam előtt láttam a Született gyilkosok egyszerre vérengző és bájos figuráját, a szerethető gyilkológépet, akivé a főszereplőt Harrelson formálta, és ettől kezdve nem tudtam elszakadni a gondolattól, hogy ő legyen Tallahassee.” Columbus szerepére Fleischer szintén hamar talált jelöltet. „A sok tehetséges fiatal színész között, akikkel fontolgattuk a munkát, Jesse Eisenberg volt a legesélyesebb – mondja a rendező. – Nálam kezdettől fogva ő vezette a listát. Már a Roger Dodger-ben nyújtott alakításával tanújelét adta annak, amiről az első személyes találkozást követően meg is bizonyosodtam: Jesse kivételesen érzékeny, sajátos humorú valaki, akit a testbeszéde alapján mindenki félénk, visszahúzódó embernek tart. Nagyon is markáns egyéniséget leplező szégyenlős stílusával maga volt Columbus.” Columbus és Tallahassee útja során találkozik Wichitával, akit Emma Stone, és Kicsi Sziklával, akit Abigail Breslin alakít. „Wichita rendkívül sokszínű figura, a forgatókönyv írói gondosan árnyalták személyiségét – mondja Fleischer. – Emma, aki korábban már megmutatta komikusi vénáját olyan vígjátékokban, mint a Superbad, avagy miért ciki a szex, valamint a Házinyuszi, valóra váltotta és tovább is gondolta elképzeléseinket Wichitáról. Nem volt szükségszerűen vígjátéki szerep Wichitáé. Ez a nő igazi femme fatale, klasszikus céda. Emma viszont humoros és megindító vonásokkal is gyarapította a portréját.” „A Zombieland forgatókönyv-vázlata más volt, mint amiket eddig olvastam – meséli Emma Stone. – Láttunk már zombis vígjátékokat szép számmal, de ezek többnyire szatírák, illetve paródiák voltak. Ebben a produkcióban a zombik cseppet sem nevetségesek, ellenkezőleg: kifejezetten félelmetesek. A néző nem rajtuk nevet, hanem a négy főszereplő küzdeni akarásán, esetlenségén, végtelenül emberi megnyilvánulásain. A sok-sok humor és irónia mögül, amellyel ezeket a mindannyiunk számára ismerős embertípusokat képviselő figurákat megteremtették, őszinte szeretet és együttérzés világlik át. Egy szó, mint száz, a forgatókönyv vázlata kellemes csalódást okozott, sokkal tartalmasabb volt, mint azt egy zombifilm tervétől vártam – teszi hozzá a színésznő. – Olvasásakor elképzeltem, én magam miképp viselkednék egy apokalipszis utáni világban, amely többé nem emberek, hanem élőhalottak otthona. Bár nem harsány bohózatról van szó, ez egy olyan film, amin sokat lehet nevetni. Nem fordul fel az ember gyomra, és nem lesznek rémálmai tőle, ez egy kifejezetten félelmetes film. Zombifilm, amely egyszerre megállja a helyét vígjátékként és horrorként is – ki gondolta volna, hogy működőképessé lehet tenni egy ilyen hibridet?” Fleischer már az előkészítési munkálatok kezdeti fázisában foglalkozni kezdett az élőhalottak kinézetének megtervezésével. „Az egyetlen zombis mozi, amit valaha láttam, mielőtt nekiveselkedtem volna a Zombieland elkészítésének, a 28 nappal később volt – mondja a rendező. – Nem voltam igazán híve a műfajnak. Miután megismerkedtem Paul Wernick és Rhett Reese forgatókönyvével, úgy döntöttem, igazságot teszek, és beleásom magam a műfaj történetébe. Az összes hozzáférhető zombis filmet végignéztem, hogy rájöjjek, mi élteti ezt a zsánert. Rá kellett jönnöm, hogy eddig az előítéleteim tartottak távol ezektől a filmektől. Célul tűztem ki magam elé, hogy olyan filmet rendezek majd, amely egyaránt számot tarthat a magamfajta szkeptikusok és a műfaj rajongóinak érdeklődésére is.” Még a történet megírásakor született egy döntés, miszerint az, hogy mitől szaporodtak el a zombik a Földön, és foglalták el az emberiség helyét, nem kerül kifejtésre a filmben. „Egy poszt-apokaliptikus korban járunk – magyarázza Fleischer. – Nem arról van szó tehát, hogy zombik tizedelik az emberiséget, hanem arról, hogy élőhalottak uralják a bolygót, amelyen az emberi nemnek mára csupán néhány képviselője maradt. Hőseinknek a zombik világában kell boldogulniuk.” A zombik megjelenésével kapcsolatban a film alkotói annak az alapelvnek igyekeztek megfelelni, hogy az élőhalottaknak nem szabad mulatságosan torz figuráknak lenniük, ehelyett majdnem mindenben az emberre kell hasonlítaniuk. Hogy ezt a hatást elérje, Fleischer úgy döntött, szakít a régi zombihagyománnyal, és modern zombikat alkot. „A klasszikus zombik a föld alól bújnak elő, vagyis hullák, akik bomló állapotukban kelnek életre – magyarázza a rendező. – Mivel az ilyesmit manapság már egy alsós sem veszi komolyan, olyan zombikat teremtettünk, akik mintha egy rettenetes kórság következtében váltak volna élő hullákká.” Bár a zombik rémes állapotban vannak, egyben-másban őrzik korábbi személyiségük jeleit. Ellentétben a klasszikus zombikkal, a Zombieland élőholtjainak öltözéke például éppolyan változatos, mint az embereké. Attól függően, hogy az egyes zombiszereplőkkel mely földrajzi területen találkozunk, akad köztük öltönyös figura, gyorséttermi egyenruhát viselő alak, de fölműves is. „Minden egyes zombinak saját egyénisége van – magyarázza Fleischer. – Végig ügyeltem rá, hogy megjelenésük tükrözze a transzformációt megelőző énüket. Jól látszik ez a Los Angeles-i vidámparkban zajló jeleneten, amelyben rengeteg humoros szituáció származott a különböző zombifigurák személyiségének ütköztetéséből.” A vidámparkos jelenetben nem kevesebb mint száz különböző zombi tűnik fel. Ennek a résznek a forgatása több napig eltartott, és minden színésznek, illetve statisztának nap mint nap végig kellett mennie az időigényes sminkprocedúrán. „Egy-egy zombit körülbelül másfél órán keresztül sminkeltünk ahhoz, hogy kellőképpen lerobbant állapotba hozzuk – meséli az SFX make-up szakértője, Stephen Prouty. – A sminkelés alatt itt természetesen egy összetett make-up technika értendő, mely során a sminkelésen túl sok gusztustalan, ragacsos holmit kellett felapplikálnunk a szereplőkre, speciális kontaktlencséket, műfogakat kellett felhelyeznünk, nem beszélve a csöpögő dolgokról…” A forgatás a vidámparkos jelenettel, vagyis a végső összecsapással kezdődött. „Különös ötletnek tűnt a végén kezdeni a filmet, de utólag bebizonyosodott, hogy nem is lehetett volna jobban indítani a forgatást – meséli Reese. – A legösszetettebb, legmozgalmasabb és legtöbb embert igénylő jelenettel való kezdés olyan volt, mintha az egész stábot bedobtuk volna a mélyvízbe. A hatás nem maradt el: az emberek hamar összecsiszolódtak, felvették a tempót, és nem utolsó sorban mindenki láthatta, mire megy ki a játék.” A forgatás utolsó napján azt a jelenetet vették fel, amelyben a négy túlélő összecsap a nyugati parton lakó zombikkal. Ennek helyszínéül a film alkotói a híres hollywoodi Grauman’s Kínai Színház ikonikus épületével szemközti terepet választották. Hajnali 3 órakor lezárták a Hollywood Boulevard-t, és a forgalmat elterelték. A hely, amely általában hemzseg a turistáktól, elnéptelenedett, és a stáb tevékenysége nyomán nyugtalanítóan sivárrá változott. Ahogy a nap felkelt, egyre több kíváncsiskodó gyülekezett a szalagkorlátok mögött. A jelenlévők kisvártatva különös jelenet szemtanúi lehettek: halálra vált arccal négy színész tör elő a színház épületéből, majd bevetik magukat egy sárga harckocsiba, és elhajtanak a Hollywood Boulevard-on. A tömeg döbbent arccal tekintget hol a kocsi után, hol az épületre, azt fürkészve, vajon miféle rettenet elől menekült a négy figura…

A Columbia Pictures bemutatja a Relativity Media a Pariah produkcióját Ruben Fleischer filmjét „ZOMBIELAND” Szereplők: Woody Harrelson, Jesse Eisenberg, Emma Stone, Abigail Breslin Írta: Rhett Reese & Paul Wernick. Producer: Gavin Polone Executive producer: Ezra Swerdlow, Paul Wernick, Rhett Reese, Ryan Kavanaugh Kép: Michael Bonvillain, ASC. Látvány: Maher Ahmad. Vágó: Peter Amundson, Alan Baumgarten, A.C.E. Jelmez: Magali Guidasci. Zene: David Sardy. Rendezte: Ruben Fleischer Színes amerikai film, 2009, 80 perc]]>