A múlt héten lefutott az Electronic Entertainment Expo, azaz az E3 játékkiállítás, mely több évnyi gyengélkedésből tért magához, és lett újra a játékosok és játékkészítők legnagyobb eseménye. Neves kiadók, még nevesebb fejlesztők, nagy bejelentések, álleejtő prezentációk, műbalhék, botrányok és lenge öltözetű gyönyörű nők jellemezték a három napos rendezvényt. Volt ott minden, ami szem-szájnak ingere, játékok egész hada, én pedig összeállítottam egy több részletben prezentálásra kerülő csokrot azokból, amikre egy sci-fi és fantasy rajongó vevő lehet.

Aliens vs Predator 3

Az első AvP játék fejlesztője, a Rebellion már gőzerővel dolgozik a 2010 elejére datált FPS-en, melyben újra összecsap az univerzum három ősellensége: az ember, az alien és a predator. Az E3 előtt már megjelent egy rövidke teaser trailer, amiből semmit sem tudhattunk meg. Az expon aztán végre a játékból láthattunk valamit, rögvest két videóban is. Mivel a tengerészgyalogos és az alien kampányai még nincsenek készen, így egyelőre csak a ragadozót csodálhattuk meg, ami azt kell mondjam, sokkal-sokkal feelingesebb lett, mint az első két játékban együttvéve. Dizájnja továbbra is a filmekre alapoz, ezúttal főleg az Alien vs Predator 1-2-re (a ragadozó felszerelése, nézetváltozatai, a plazmafegyver sugara), ami bár a filmek ismeretében baj lehetne, látva a végeredményt, elégedettek dőlhetünk hátra. Ragadozónk immár úgy ugrabugrál, mint a Predator 1-ben, kombókkal támad, trófeákat gyűjt (és ezúttal ennek már értelme is lesz), és ami a legjobb, a helyszín ezúttal egy dzsungelbolygó lesz, ahol ténylegesen átérezhetjük a Predator életérzést.

Persze a ragadozó mellett a rendkívül szépen kidolgozott tengerészgyalogosokkal is találkozhatunk, illetve az Aliens vs Predator – Requiem című film dizájnját átörökölt alienekkel, kiknek mozgása immár teljesen olyan, mint a filmekben. Sőt, a második videóban magát a predalient is megcsodálhatjuk, aki szintén az AVPR-ből jött (az első két játékban még saját tervezésű predalien volt), ám azért kicsit módosítottak rajta.

Szóval, úgy tűnik, hogy az Aliens vs Predator 3 méltó lesz az leső két játékhoz és 2010 talán egyik legjobb játékát köszönthetjük majd benne. Az Alien és Predator fanok mindenképpen.

Find more videos like this on SFport.net Find more videos like this on SFport.net

Avatar: The Game

James Cameron tizenkét év után egy megaprodukciós sci-fivel fog visszatérni a mozik világába idén decemberben. Nem kevesebbet ígért nekünk, mint, hogy olyan élménybe lesz részünk, mint azoknak, akik anno beültek a legelső Star Wars filmre. Nem mellesleg azt pedzegeti, hogy forradalmasítja majd a mozit. Ezzel szemben lehetnek kétségeink, viszont egy ilyen vállalkozás természetes velejárója, hogy a filmhez játék is készül. És Cameron ezúttal sem cáfol rá maximalizmusára: feltett szándéka egy olyan játék prezentálása, ami felhagy a filmadaptációkra jellemző gyatra grafikával, maximum közepes játékélménnyel. Bár a videókat még nem tették közzé (a hétre ígérték), de akik már látták, azok – akárcsak a film esetében – ódákat zengnek. Mindenesetre három kép azért már van, és az alapján annyi látszik, hogy a grafika valóban nem ronda. Nem mellesleg eme képek az elsők, amik alapján képet alkothatunk a film látványvilágáról is, merthogy abból még ennyit sem láttunk, pedig a premier alig fél évre van.

De azért néhány érdemleges információt is kaptunk az Ubisoft közreműködésével készülő, decemberben megjelenő játék történetéről, mely a film előzményét meséli el (mily meglepő), méghozzá 3-4 évvel megelőzve azt. Ezek szerint a huszonkettedik században a Pandora bolygót benépesítő na’vi civilizáció képviselői viszályba keverednek az értékes és drága Unobtanium nevű anyag után kutató RDA Corporation felfedezőivel, majd az erőszakos cég katonáival is. Ezt követően kitör a háború a na’vik és az emberek között (a film erről a háborúról szól majd). A Pandora bennszülöttei azonban rendelkeznek némi előnnyel a technológiailag fejlett földiekkel szemben: az emberek képtelenek szabadon lélegezni a Pandorán.

A kritikusok, akiknek már lehetőségük volt játszani a demoval, a grafikát egyenesen a Crysishoz hasonlították, így talán mondhatjuk, hogy Cameron egyik szándéka teljesülni látszik. A játékot amúgy az RDA katonájaként, vagy a na’viként is végig lehet majd játszani. Ez természetesen két különböző játékstílust igényel, hiszen az emberek gépfegyverekkel, powersuitokkal és VTOL repülőkkel harcolnak, míg a na’vik legmodernebb fegyvere is a lándzsa, szállító járműnek pedig a bolygó élővilágát használják. Az ígéretek szerint mindkét oldal közel 60 különböző fegyvert kap majd. Illetve szintén ígéretet kaptunk egy GTA szintű játéktérre, vagyis kis túlzással az egész bolygót bebarangolhatjuk majd. Mindez Mass Effect köntösben, vagyis TPS akció RPG elemekkel felvértezve.

Castlevania: Lord of the Shadow

Patrick Stewart (Star Trek: Az új nemzedék) és Robert Carlyle (Stargate Universe) hangja is felcsendül az ősrégi, vámpíros témájú japán akció-platformsorozat legújabb részét beharangozó trailerben. Bár az akció-kalandjátékot ezúttal a Konami helyett a Mercury Steam fejleszti, Kodzsima Hideo (a játék atyaúristene) szerint a madridi srácok olyan játékot fejlesztenek, mely méltó tagja lesz a japán szériának.

Sokat még nem tudnia játékról, de az biztos, hogy hack-and-slash lesz, azaz tipikus „üsd-vágd nem apád”. A főhős Gabriel (őt szólaltatja meg Robert Carlyle) sztorija nem tűnik túlbonyolítottnak: holtakat feltámasztó maszkkal a hóna alatt indul szörnyekkel övezett útjára, hogy feltámassza halott hitvesét. A szörnyetegek eliminálásának ügyében segítségére lesz kétélű harci bárdja, Indiana Jones-tól kölcsönzött ostora, valamint egy pöröly. Megjelenés 2010-ben, valószínűleg csak Xboxon és PS3-on.

Find more videos like this on SFport.net

Singularity

Az időutazás egyre felkapottabb téma a videó játékok között. Egyebek mellett anno a Timeshift kísérletezett mérsékelt sikerrel az idő manipulálásával, legutóbb pedig az orosz földről érkezett Cryostasis pendített meg hasonló húrokat. A Singularity is ezen az úton halad, ezúttal talán nagyobb sikerrel, mint elődei. A történet szerint egy ismeretlen szigeten az egykori komcsik az idő manipulálásán dolgoznak, ám mivel az oroszok ugye béna fajzatok, természetesen beüt a krach, és az egész sziget széthullik térben és időben. Pont ekkor jár arra egy amerikai pilóta, aki a szigetre tévedve idővándorrá avanzsál. Természetesen két feladat áll majd előtte: megtudni, mi történt a szigeten, és lehetőleg élve kijutni onnan. Nos, a játék erőssége nem a sztori, hanem inkább a hősünk kezére illesztett időtörpölő kézikészülék lesz, mellyel szabadon járhatunk az idősíkok között, ezzel feldobva a játékot. Ugyanis így befolyásolhatjuk a jövőt. Például ha rálövünk vele egy ellenségre, az pillanatok alatt csontvázzá öregedik. Amennyiben egy súlyos acélajtó állja utunkat, csak „visszaküldjük” száz évet, és a mi időnkben máris egy rozsdakollekció lesz, amit könnyűszerrel áttörhetünk. Mindez a Raven Software tálalásában, akinek anno a Star Trek: Voyager: Elite Force első részét is köszönhettük. Az E3-on a fejlesztők a trailer mellett egy gameplay videót is bemutattak, amiben működésben is láthatjuk az időmanipulációt.

Find more videos like this on SFport.net Find more videos like this on SFport.net

Overlord II

Végy egy feje tetejére állított fantasy világot, ahol kedvedre gonoszkodhatsz. Na, ez az Overlord. Az első rész sikere a készítőket is meglepte, így neki is ültek a folytatásnak, amiben a gonosz Birodalom igyekszik eltörölni a mágikus lényeket, sőt, az egész mágiát. Az Overlordot bebörtönözték, és fogvatartói megkezdték a mágia használóinak módszeres kiirtását. Mi az Overlord kicsi fiaként igyekszünk ezt megakadályozni, miközben módszeresen rabigába hajthatjuk a világot. De miért jó gonosznak lenni? Nos, az E3-on debütált trailer tíz okot is felhoz.

Find more videos like this on SFport.net

Halo Reach

A Halo széria hihetetlen sikereknek örvend évek óta. Ezért nem is meglepő, hogy a pletykák, melyek szerint újabb darabbal bővül a már amúgy is népes sorozat, igaznak bizonyult. Bár a rendezvényen levetített trailer nem mond semmi lényegeset, a fejlesztő Bungie azért megosztott néhány információt. Az RTS Halo Wars után ez újra FPS lesz, és valamikor 2010 őszén jelenik majd meg. Története a Halo trilógia előzményeit elmesélő The Fall of Reach című novellára támaszkodik, melyben a Covenant erők támadást indítanak a Föld utolsó védvonala, a Reach bolygó ellen. Mivel a háborúban az emberiség fejvesztésre áll, ezért utolsó reményük a bolygón állomásozó genetikailag és technológiailag fejlett Spartan katonákból áll (ilyen a Halo 1-2-3-ban irányítható Master Chief).

Find more videos like this on SFport.net

Halo 3: ODST

A játék a Halo 3 kiegészítője lesz, de sajnos kizárólag Xbox 360-on fog megjelenni. Az új történetben az ODST (Orbital Drop Shock Trooper) különleges alakulat egyik katonáját, Rookie-t alakítjuk majd, aki bár nem olyan fejlett harcos, mint egy Spartan katona, megfelelően bátor és/vagy őrült ahhoz, hogy ugyanolyan feladatokat lásson el. A helyszín ezúttal Afrika, a feladat pedig az eltűnt bajtársak felkutatása. Ennél többet nem sikerült az E3-on sem megtudni, illetve még annyit, hogy többet kell majd lopakodni, mint az alapjátékban, és emellett kikerült egy nagy csomag gameplay videó is.

Find more videos like this on SFport.net Find more videos like this on SFport.net Find more videos like this on SFport.net Find more videos like this on SFport.net Find more videos like this on SFport.net Find more videos like this on SFport.net

Fallout 3: Point Lookout DLC

A tavaly nagy sikert aratott Fallout 3 az Operation: Anchorage, a The Pitt és a Broken Steel után egy újabb letölthető kiegészítővel (DLC – Downloadable Content) bővül. Washington és Pittsburgh után Marylandbe kószálhatunk, azon belül is az állam Point Lookut nevű parkjába, ami valami csoda folytán nem lett atombomba áldozata, mint a Fallout világában minden más. A főhős ezúttal egy egykori titkosügynök, Desmond, aki a világégés után ghoullá vált (a mutációnak köszönhetően több száz évig elélnek, cserébe úgy festenek, mint egy három hónapos ropogósra égett hulla). Roskadozó viskójában tengeti életét, és megpróbálja visszatartani a Tribal nevű szekta belterjes szaporodástól elfajzott és agyament tagjait, akik néha a segítségünket is igénylik majd. Mindezt fél tucat küldetés keretében, amelyeket csak úgy érhetünk el, ha bebarangoljuk a fura szerzetektől hemzsegő terület zegzugait. S ha visszavágyódnánk Washingtonba, akkor elég csak kompra szállni, és irány a sugárzó főváros romjai.

Find more videos like this on SFport.net]]>