A Syfy ugyan eltolta 2010-re a The Plan premierjét, ez nem gátolta meg a gyártó Universal stúdiót abban, hogy a tervezett október 27-ei időpontban kiadják dvd-n és BluRay-en a Battlestar Galactica hattyúdalát. Akárcsak az előző tévéfilm, a Razor esetében, most sem sikerült meggátolni, hogy idejekorán kiszivárogjon az internetre a film kópiája, így a türelmetlen rajongók már vasárnap délután élvezhették a sorozat utolsó 112 percét. A The Planben visszatérünk egészen a minisorozat előtti időkig, és a második évad végéig követjük az eseményeket, ezúttal a cylonok szemszögéből. A szereplők közül az összes humanoid modell visszatért, míg a Galactica legénységének csak egy töredékét fogjuk ismét látni, mivel a film sok időt tölt a támadás utáni kolóniákon lévő túlélőkkel, valamint a háttérben zajló eseményekkel. Jane Espenson írásából Edward James Olmos, azaz Adama admirális rendezte a The Plant, amely elsősorban két Cavil modellre (Dean Stockwell) koncentrál. Az egyikük a Sam Anders vezette ellenállási mozgalomban intrikál, a másikuk pedig a flottában adja ki magát papnak. Mellettük találkozunk pár újabb Number Six modellel (Tricia Helfer), valamint alaposabban megismerhetünk két Simont is (Rick Worthy), akik a sorozatban nagyon elsikkadtak. A háborút mindnyájan másként élik meg, és így egészen különös megvilágításba fog kerülni a cylon faj terve és a háborús indítékaik. A tévében leadott verziónál jóval hosszabb lesz a dvd-kiadás, így jócskán számíthatunk korhatáros tartalomra, szexre és fedetlen női keblekre (még nagyobb mennyiségben, mint amennyivel a Caprica pilotja szolgált), ugyanakkor a készítők azt állítják, bizonyos apróságok csak a tévéadásban lesznek majd láthatók.  A Universal bőkezűségének köszönhetően csodás cgi-effektusokban gyönyörködhetünk majd, és olyan részletekre is fény derül végre, amelyeket a költségvetés szűkössége miatt ki kellett hagyni a sorozatból.

BSGalactica_ThePlan_menu2

A komplett dvd egy nagyszerű borítót, valamint rengeteg extrát kapott, olyan ínyencségekkel, mint a vizuális effektusok elkészítéséről szóló húsz perces dokumentumfilm, vagy Jane Espenson és Edward James Olmos audiókommentárja. Egy klipben EJO mutatja be, hogyan birkózik meg a kettős feladatával, hogy egyszerre rendezzen és parancsnokoljon is a Galactica fedélzetén, illetve láthatjuk azt is, hogy hogyan készülnek elő a kellékesek a The Plan egy nagyobb akciójelenetére. Ezek miatt mindenképpen érdemes megvárni a hivatalos kiadást, és teljes valójukban élvezni a valószínűleg utolsó perceket, amelyeket a BSG-ből kaphatunk.]]>