Furcsa fílmnek ígérkezik a Jadesoturi (Jade Harcos). Finn-kínaikooprodukcióban készült ez a kung-fu film, amiben az az első érdekesség, hogy finnfinanszírozásban eddig még nem készült ilyen fajta film, természetesen atörténete a második, mert az is elég érdekesnek ígérkezik.



Az elsőfilmes rendező, a 29 éves Antti-Jussi Annila alkotásában azókori Kína és a modern Helsinki is fontos szerephez jut. A sztoriról túl sokatnem érdemes – és nem is lehet még – elárulni, mindenesetre a hírek szerintegyszerre idézi meg a Kalevala és a kung-fu filmek szellemiségét. A történetfőhőse egy Helsinkiben élő fiú (Kai), aki egyszerre kűzd a modern életmegkötéseivel és próbálja megtalálni szerelmét, téren és időn túl. Atörténetben természetesen felélednek benne régi harcosi képességei, megismerisaját eredetét és szerelmük végre beteljesedhet.  

A tavaly augusztus és november között, mindössze 2,7 millió eurósköltségvetéssel forgatott film előzetese már megtalálható a hivatalos oldal-on. A finnmozikat ősszel letámadó alkotásból fotókat is szép számmal találunk a neten.


Forgatókönyv: AJ Annila, Petri Jokiranta
Eredeti történet: Iiro Küttner
Rendezte: AJ Annila
Harci jelenetek: Yu Yan Kai

Színészek:
Kai – Sintai Tommi Eronen
Berg – Markku Peltola
Pin – Yu Zhang Jingchu
Ronja – Krista Kosonen
Weckström – Elle Kull
Demoni – Cheng Taishen
Cho – Dang Hao

]]>