2009. február 25-én eltávozott közülünk Philip Jose Farmer, akit a szexualitás és a science-fiction házasításáért felelős íróként tartunk számon. Világszerte ismerős volt regényeiről, és sajnos megint csak azt lehet mondani, hogy a tudományos-fantasztikum egy nagy öregje hagyott itt minket. A kilencvenegy éves szerzőt pár napja álmában érte a halál. Idézzük fel életének, hatvankét évnyi írói pályafutásának főbb mozzanatait. 1918. Január 26-án megszületik Philip José Farmer. Hatéves korában látott valami fényeset az égen, ez a meghatározó élmény lehetett az, ami az íróvá válás felé mozdította. Ekkor kapott rá Óz, a nagy varázsló történetére, a görög mitológiára, Edgar Rice Burroghs és Jules Verne írásaira. 1936.: Megkezdi tanulmányait. Tehetségének bizonyítékaként egészen a Missouri egyetemig jut, hogy újságírást tanuljon. 1937.: Felfüggeszti a tanulást apja egy csődbe jutott vállalkozása miatt. Az Illinois Power and Light-nál dolgozik, hogy kisegítse családját, és pénzt spóroljon az iskoláira. 1941.: Feleségül veszi Elizabeth Virginia Andrét. 1946.: Megjelenik első novellája az O’Brien and Obrenov. 1952.: Kiadják első tudományos-fantasztikus írását, a Szeretőket. 1953.: Elnyeri a legjobb új tehetségnek járó Hugo-díjat, majd megírja a Riverworld sorozat nyitódarabját. Eközben újabb nehézségekkel kellett szembenéznie. A kiadója nem teljesítette a megállapodásukat, újabb anyagi problémák léptek fel. 1957.: Első könyvpublikációja. A The green odyssey-t a Ballantine-nál jelenik meg, puha és keményfedeles kiadásban is. 1961.: A Szeretők kibővített változata megjelenik regény formájában. 1968.: Az Image of the beast kiadása (Magyarul két kötetben a Bestia képmása és a Fenevadak címmel olvashatók.) 1972.: Egy Tarzan könyv mellett Philip elnyeri a harmadik Hugo díját a To Your Scattered Bodies Go könyvével. Find more photos like this on SFport.net 1980.: The magic labirinth címmel megérkezik a negyedik Riverworld regény. 1983.: A Riverworld rajongók nagy éve. Két könyv is megjelenik: Gods of Riverworld az első regény hosszabb verziója River of eternity néven. 1992.: Tales of riverworld megjelenik a Warner gondozásában. Ez Philip Jose Farmer huszonnegyedik kiadója. 2003.: Március 22 A Riverworldből TV pilot készül a Scifi Channel számára 2009. február 25.: Philip José Farmer halála.

(BZ)

]]>