Ipari késéssel jelentjük be, de decemberben is lesz meetup. A program: Vágvölgyi Bence: Digitalis régészet, avagy térinformatikai módszerek a római villák kutatásában A (tér)informatika manapság már mindenütt jelen van – ez alól pedig a régészet sem kivétel. Ahogy pedig fejlődik a technika, ugy jelennek meg újabb es újabb módszerek, melyek nagyban hozzájárulnak a modern régészeti kutatásokhoz, es ezáltal segítenek múltunk alaposabb megismerésében. Ennek módszereibe, illetve lehetősegeibe szeretnénk betekintest nyújtani a római villák vizsgálatának peldájan keresztül. György László: A magyar oktatási rendszer jövőjéről Több pénz? Több Tanár? Több érettségi tárgy? György László elmondja, hogy a kutatásokat értelmezve, hogyan lehetne kihúzni a magyar oktatást a zuhanórepülésből. Antal József: Arzén és levendula A NASA kutatóinak napokban publikált eredményei szenzációként járták be a világsajtót, és a bombasztikus címek révén a tudományos-fantasztikum rajongóinak érdeklődését is felkeltették. Az eredeti publikáció elemzésével annak járunk utána, vajon mennyi a tudományos érték, és mennyi a médiahype ezekben a gyanús ügyességgel kiszivárogtatott kutatási eredményekben. Megvizsgáljuk az eredmények alapján sebtében elburjánzó média és tudományos spekulációk újszerűségét és kimeneteleit, végül a hype ürügyén néhány szót ejtünk a tudomány – különös tekintettel a NASA saját és támogatott kutatásainak – elbulvárosodásáról. Időpont: 2010. december 9. csütörtök, este 19.00 Helyszín: Tündérgyár, IX. kerület, Tűzoltó u. 22.

A BELÉPÉS INGYENES!

View SFportal Meetup – Tündérgyár in a larger map]]>