Ebben a cikkben aGuild Wars nevű CORPG játékot és annak világát mutatjuk be a kedves olvasónknak. Amennyibenérdekel egy szép és folyamatosan bővülő világ, ezt látnod kell! Ráadásul havidíjet sem kell fizetni, csak az alap játékot illetve a kiegészítőket kell megvásárolni. Minden más: ingyenes.

{mosmodule1886}

A Guild Wars-rólfontos leszögezni pár dolgot rögtön a legelején. Ez nem egy MMO. A Guild Warsegy CORPG (Co-op role playing game) magyarán, egy társasjátékra kitalált játék.Mégis az MMO-k közzé soroljuk, mert naponta több ezer játékos játszik rajta, ésmár több százezer játékosa van. „Miért is van ez?”- kérdezné az ember. Az elsőok az, hogy nincs havidíj, vagyis a dobozos verzió megvásárlása után a játékteljesen ingyenes, csak a kiegészítőkért kell fizetni. Az alap játékhoz eddigegyetlen kiegészítő jelent meg (Factions), egy pedig hamarosan a boltokba kerül(Night Fall).

{youtube}iMsQhI089Qk{/youtube}

Most térjünk ki Tyriakontinensének történelmére:
A világot az ősistenek teremtették, akik közösen létrehozták Tyria földjét. Megalkották avilágot, benépesítő lényeket és növényeket, majd megteremtettek egysárkányszerű fajt, hogy vigyázzanak az új világra. Ezek a lények békét ésharmóniát teremtettek a világban, majd egy új faj mindent megváltoztatott.Ennek a fajnak nem volt természetes fegyvere vagy páncélja,  meztelenül érkeztek erre a földre, és csakegyetlen dolgot akartak: Uralkodni! Ők voltak az emberek. Városokat építettekés egyre több területet hódítottak meg maguknak. A „sárkányok” úgy döntöttek,hogy a háború helyet elhagyják otthonaikat, és oda telepednek, ahová az embereknem akarnak, vagy nem tudnak: a Kristály Sivatagba.

Telt-múlt az idő,ám néhány faj nem volt képes normálisan élni az erősebb fajok elnyomása alatt.Az istenek látva e fajok szenvedését, megalkották ajándékként a mágiát azintelligens fajoknak, hogy könnyítsék számukra az életet, az új világban. Ám azistenek sem számítottak egy dologra: a kapzsiságra. A mágiahasználó fajokegyből egymásnak estek, és egy új háborút szabadítottak a világra. Az emberekebben a háborúban a kipusztulás szélére sodródtak. Doric, az emberek egyesítetttörzseinek feje, egyedül elzarándokolt az istenek otthonába, ahol a teremtőkmeghallgatták könyörgéseit, és az istenek ismét cselekedtek. Összegyűjtötték amágiát, amit kiadtak a lényeknek, majd egy hatalmas kőbe zárták azt. Ezután azistenek öt különböző részre zúzták azt. A kő négy része négy mágia osztályttartalmazott, míg az ötödik kő kulcs volt a többihez. Ezt a követ az istenekelrejtették a fajok elől, hogy azok ne legyenek képesek, egyesíteni a köveket, ígykorlátozták a fajok mágiáit. De Doricra nagy feladatot szabtak, neki és összesutódjának lesz feladata megvédeni a köveket, majd Doric vérével pecsételték megőket. Aztán ezeket, a vérköveket egy vulkánba hajították, és elhagyták Tyriaföldjét. Egy új béke korszaka köszönt Tyria földjére. Az embereknek három nagybirodalma terjedt el. Ascalon, Orr, és Krytia. Ez a három birodalom egyreerősebb lett, de velük együtt nőttek a céhek is. A céhek, amikben a kalandozókgyűltek. Majd egy esemény ismét a háború felé fordította a sors kerekét. Amágiák vérkövei ismét feltűntek, így a mágia visszatért a földre, és veleegyütt tért vissza a hatalomvágy az emberekbe, kitört egy háború, ami ismét ateljes eltűnés felé taszította az emberi fajt. A céhek háborúja. Az emberibirodalmak egymás ellen fordultak a céhekkel együtt. A háború sokáig tartott ésvéres volt. Az összes birodalom meggyengült, sok embert vesztet, de nem emiattért véget a háború. Nem is a követek kepeségei miatt, és nem a hősök miatt,akik harcoltak a háborúban.
Hanem egy gyilkosfaj miatt.
Elkezdődött aChar-ok inváziója.
Ezek a lények végigpusztítottak az emberek birodalmain, majd nagy nehezen, sikerültvisszaszorítani őket hazájukba. Ascalon teljesen felégett, a Charok pusztítómágiája által. Orr – az egyikvezetőjük – sötét rítusa miatt pusztult el teljesen, amivel meg akarta mentenia birodalmukat. Míg Krytia egy új vezető segítségével visszaszorította ezt asötét árt. Most az emberekmegmaradt birodalmai saját problémáikkal küzdenek, de reméljük, hamarosan eljöna béke kora erre a sokat látott földre.


Cantha történelme, Tyriatörténelmével szorosan összefügg. Csak az itteni emberek mentesültek az elsőcéhháború alól. Náluk a konfliktus két szabad frakció között dúlt már az időkkezdetétől. A Luxonok és a Kurzickok között. Az egyetlen feljegyzett esemény,amikor ez a két folyton háborúzó fél egy célért küzdött, akkor volt, amikorShiro Tagachi  megölte az akkori császártAngysiant. Ezután a birodalom káoszba esett, mert Shiro halálával egytermészeti katasztrófa szabadult el: a Jáde szél. Ez tömör Jádévé változtatta atengereket, és kővé változtatta az erdőket. Akik oly szerencsétlenek voltak,hogy hozzájuk ért a Jáde szél azok eltorzultak és elvesztették eredetivalójukat. Ezért Cantha legbölcsebb tanítója segítséget kért egykoritanítványától és az összes Tyriai hőstől, hogy segítsenek a kontinensüknek.

Miután betekintéstnyertünk a most létező két kontinens életébe, lépjünk tovább a játék egyiklegérdekesebb részére: A kasztrendszerre. Minden kalandozó egy kaszttal kezd,ami meghatározza a karaktere kinézetét, és alap képességeit. Minden kasztnakvan egy speciális képessége, amit a többi kaszt nem szerezhet meg. A kasztkiválasztása után a játék interaktívan tanítja meg a játékost a játékalapjaira, és a harcrendszerre. Majd miután az új karakterünk túl esett ezeken,elkezdheti a fő küldetésszálat, miközben melléküldetésekkel egészíti ki akalandjait. Mindegyik küldetés illeszkedik a történethez, és a cselekményhez, mindegyikhangulatos és egyedi. Majd minden karakter kötelezően eljut arra a pontra,amikor egy fontos döntés elé állítják: Mi legyen a második kasztod?

Mivel aGuildWarsban minden karakter két kasztú. A második kaszt már nem befolyásolja akinézeted, vagy a felszerelésed, de megkapod a speciális képességen kívül azösszes képességét, és megtanulhatod a kasztra jellemző úgynevezett skilleket,amik lehetnek pusztító mágiák, vagy csak egy erősebb csapás.


 Most essen szó röviden a kasztokról:
-Harcos/ Warrior:Erős nagy páncélokat visel, és sok ütést kibír. A tökéletes frontember.

-Illuzionista/Mesmer: Az illúzió mágia mestere. Lelassítja az ellenséget, elpusztítja annakenergiáját és egyéb gonosz trükkel, gyengíti ellenfeleit.

-Elementalista/Elementalist: A négy elem erejét hívja magához, hogy tűzesővel szórja megellenségeit, vagy éppen jégé fagyassza őket.

-Szerzetes/ Monk: Agyógyító mágiák mestere. Gyógyít és erősíti a csapatársait, vagy istenimágiával támadja az ellenségeit.

-Kósza/ Ranger: Azerdők csavargója. Fegyvere az íj, és egy lény, amit megszelídítet. Csapdákatállít, és gyilkos nyílzáporral támad.

-Nekromanta/Necromancer: A sötét mágiákban jártas mágus. élőholtakat idéz, vagy életerőtszív ellenségeitől. Kelléktára az átkaival lesz teljes.


Kiegészítő Canthaikasztok:
-Orvgyilkos/Assasin: A tőrök mestere. Gyorsan és kegyetlenül támad, majd az árnyakat hívjasegítségül.

-Ritualista/Ritualist: A szellemi mágia tudója. Gyógyít, és szellemeket idéz. Emelletterősíti társait.


A két újNightfallos kaszt pedig:
-Dervis/ Dervish:Harcosok, akik egy kaszával egyszerre több ellenséget és képesek ütni, miközbenszent mágiájukkal segítenek a csapatnak.

-Paragon/ Paragon:Egy vezető karakter, aki a lándzsájával harcol az ellenségek ellen, miközbenszent mágiákkal támad, vagy védekezik.

{youtube}RkUwWLRCGJY{/youtube}

Fontos még,megjegyezni, hogy a GuildWars nagyon a csapatjátékra van kitalálva. Ugyan avárosokban, felbérelhetünk, a gép által irányított segítőket, de azok sosemérhetik el egy élő játékos szintjét. Ezért érdemes, már a játék elején,csoportokba verődni, vagy csatlakozni, a játék megannyi céhének egyikébe. Acéh-tagokat legegyszerűbben a hátukon lévő köpenyről lehet felismerni, mivelminden klánnak más teljesen egyedi köpenye van. Emellett, néhány erősebb klánmár saját Céh házzal is rendelkezik, ahol a céh tagjai, találkozhatnak. Majdmagasabb szinteken, csatlakozzanak, a másik céhek elleni harcba, és egyrefeljebb emeljék, saját céhüket, a ranglistán. A céh küzdelmek mellet, mindenkiegészítő egy teljesen új kampányt, és történetet tartogat a játékosokszámára, ahol a hősök, egész kontinensek sorsáért küzdenek.

 

Ajánlom ezt ajátékot, mindenkinek, aki nem akar havonta pénzt áldozni a játékra, de mégisegy hatalmas online közösség része szeretne lenni.. A játék grafikája, sokkonkurensét mérföldekre lehagyja. Leírhatatlan, amikor a kis csapatoddal egyhegy keskeny szirtjéről nézed az eléd terülő tájat. A játék zenéi is elsőosztályúak, minden területnek megvan a saját zenéje, és hangulata. Ha kedvetkaptál, hogy része legyél ennek a hatalmas és meseszép világnak, akkor érdemesmeglátogatni a játék honlapját: www.guildwars.comés a legnagyobb magyar oldalt a www.guildwars.hu-t is.

 

]]>