Hogy az SFportalon miért foglalkozunk a Super Bowl reklámokkal? Két okból, aminek mentén két csoportba is rakhatjuk őket. Az első csoportban kimondottan filmpromók vannak – ha a stúdió igazán be akarja biztosítani, hogy a nagy durranásnak szánt filmjük tényleg nagy durranás legyen, akkor tuti megfinanszíroz egy Super Bowl-os megjelenést. Az alábbi hármasból a trekkerek nyilván az új Trek film promóját fogják a legjobban szeretni, aminek alapján úgy tűnik, gyors ütemben elhasználódásra kerül egy Enterprise, de sebaj, van még betű az ABC-ben (pláne, hogy az A-F tartomány a reboot következtében felszabadult). Az Iron Man 3 reklám viszont kreatívabban indul.
Star Trek – Into Darkness
http://www.youtube.com/watch?v=6d-9rtz8rrw
Iron Man 3 – Extended Look
http://www.youtube.com/watch?v=S9wFAtmo-14
Oz The Greatest and Powerful
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kVaGzl7B-oQ
A második csoportba azok a reklámok kerültek, amikben a termék ugyan abszolúte nem scifis, ellenben a megvalósításban igenis SF elemek dominálnak. Érdekesség, hogy főleg az autómárkák hajlamosabbak SF elemeket felhasználni ezekben a reklámjaikban, nyilván szeretnék a terméket összekötni a jövő technológiájának ígéretével. (A hirdetések egy része nem konkrétan a Super Bowlon jelentek meg, és nem is Super Bowl, hanem „Big Game”-hirdetésekként hivatkoznak rájuk védjegyokok miatt – ugyanakkor egyértelműen ehhez az eseményhez kapcsolódóan pakolták fel őket videómegosztókra, így van helyük a válogatásban).
Toyota RAV4
… melyben a
The Big Bang Theoryból ismerős geek-kedvenc,
Kaley Cuoco szerepel, és dzsinnként teljesíti a kívánságokat. Ha minden eladott Toyotához kiutalnák őt, akkor nyilván én is rohannék a legközelebbi szalonba.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iymBRSUfz9U
Kia Forte
Ezzel szemben a Kia Forte akkora nagy dobás, hogy szexi és gyilkos robotnőkkel kell védeni a parasztoktól.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QFuIP0HeiTA
Kia Sorento
A Kia Sorento viszont alternatív megoldást kínál a „hogyan lesznek a kisbabák?” kérdésre, az unalmas méhecskés-bibés, vagy gólyahozta magyarázatokhoz képest kimondottan fantasztikus történetet ajánl.
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=t535BjVmXq8&NR=1
Mercedes-Benz
Az előző kocsimárkákkal ellentétben nem a sci-fi elemek dominálnak benne, inkább az az – egyébként eléggé agyonhasznált – üzenet, hogy a termék annyira jó, hogy a lelkedet is eladnád érte. Ami miatt mégis nézhető, az Willem Dafoe, mint a tökéletes Sátán.
http://www.youtube.com/watch?v=3853AivUHlQ
AXE Apollo
Az utolsó tíz másodpercből kiderül, miért került be a válogatásba egy dezodormárka.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9m9Fbtmn8i4
Got Milk?
Dwayne „The Rock” Johnson jó apuka. Így amikor otthon kifogynak a tejből, jöhetnek fán ragadt kiscicák, rablók, sőt, idegenek is, az első dolga, hogy beszerzi a családnak a nedűt. Utána viszont megy dolgozni…
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lpOeHnotqDQ]]>