A Bioware anno a Star Wars: Knights of the Old Republic című RPG-jével nem csak, hogy bebizonyította, a Csillagok háborúja univerzumában is lehet szerepjátékot csinálni, de egyben megnyitotta a Galaxis ama időszakát, amelyet eddig csak a könyvekből és a képregényekből ismerhettünk. Olyan korszakba juthattunk általa, amelyben a Jedik még millió számra nyüzsögnek szerte a Galaxisban, és nem olyan begyöpösödöttek, mint Anakin Skywalker idejében, ráadásul a legfőbb ellenségük nem droidok hordái, hanem az egyre terjeszkedő Sith Birodalom. Persze a Sith ezekben az időkben nem csak vörös fénykardot forgató sárgaszemű és testi torzulásoktól elcsúfult embereket jelent (bár az is akad), hanem a rohamosztagosok őseinek is tekinthető katonákat.
A KotOR briliáns történetével, utánozhatatlan hangulatával, valamint remek játékmenetével azonnal siker lett, követte is rögvest egy – immár az Obsidian által fejlesztett – folytatás, mely már hagyott maga után némi kívánnivalót. Nem volt rossz, de valahogy nem ért fel az elődhöz. Eztán egy időre néma csend lett. Mígnem elkezdtek szállingózni a pletykák az esetleges harmadik részről. Aztán felreppent a hír, hogy MMORPG lesz, vagyis Massively Multiplayer Online Role-Playing Game (nagyon sok szereplős online szerepjáték). A KotOR rajongók tábora ekkor két részre szakadt: egyesek kitörő lelkesedéssel fogadták a hírt, mások keserű fanyalgással. Persze ekkor még minden csak pletyka volt.
2008. október 12-én végre mindenről lehullott a lepel. A LucasArts bejelentette, hogy a Bioware-ral közösen tényleg MMORPG-t fejlesztenek, ám az nem a következő Knight of the Old Republic, hanem csak simán The Old Republic lesz. Azóta pedig kiderült még egy s más. Lássuk, mit ígér, illetve mi biztos már a játékból.
Réges-réges-réges-régen….
3700 évvel járunk azelőtt, hogy Darth Sidious két tanítványt elhasználva magához ragadta a hatalmat, és 300 évvel az után, hogy Darth Revan agyoncsapta tanítványát, Darth Malakot. A KotOR II-ben lezajlott Jedi polgárháborút követően béke köttetett a Sith Birodalom és a Köztársaság között. Ennek köszönhetően az eltelt három évszázad alatt a Jedik újra visszaszerezték megérdemelt helyüket a Galaxis életében (ugye a KotOR II-ben a kihalás szélére sodródtak), és látszólag a Sith-ek is elnyugodtak. Eljött a béke ideje. Ami természetesen nem tartott ki sokáig, mert a Sith-ek újra megtámadták a Köztársaságot, ezzel kitört a Galaxis történelmének addigi legnagyobb háborúja.
Eközben a Mandalorik is visszatértek (őket ugye még anno Revan tette helyre az első KotOR előtt), és a Sith Birodalom oldalára állva blokád alá vontak egy fontos hiperűr útvonalat, ezzel elvágták a Köztársaságot mindennemű utánpótlástól. A Jedik így kénytelenek voltak tűzszünetet kötni a Sith-ekkel az Alderaanon.
A Sötét Oldal megszállottjai azonban felrúgták ezt a fegyvernyugvást és megtámadták a Coruscantot. A Szenátus tagjait elfogták, a Jedi Templomot lerombolták. A Coruscant elvesztésével a Köztársaság visszavonta csapatait a hadszíntérről, egyúttal elkezdett a megadáson gondolkodni. A megmaradt Jedik is összecsomagoltak, majd visszavonultak egy ősi bolygóra, a Tythonra, hogy meditáljanak. Beköszöntött a sötét korszak, melyben a Sith Birodalom uralta a Galaxis tetemes részét, a Köztársaság maradéka pedig a végnapjait élte.
Ezekben a kritikus időkben nem várt szövetségesre lelt a Köztársaság. A Galaxis csempészei megelégelték a Sith-ek és a Mandalorik ténykedését, ezért a Jedik oldalára állva segítettek nekik áttörni a Mandalori blokádot. Ezzel újra megnyílik az utánpótlási vonal a Magrendszerek és a Peremvidék között, a háborúnak pedig egy új fejezete nyílt meg.
Star Wars – The Old Republic trailer